پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

شبـــکه نفاق روی فرکانس ظلمت

یکی از ابزارهای دشمنان اسلام در عملیات رسانه‌ای و جنگ نرم، سوء استفاده از احساسات مذهبی در جوامع اسلامی و جهت دهی آنها بوسیله شبکه‌های ماهواره‌ای است که در پوشش و استفاده از نام‌های شیعه یا سنی دست به توهین و تخریب طرف مذهب دیگر می‌زنند. این فعالیت‌های سایبری با هدف تبلیغ نحله‌های انحرافی، شبهه افکنی و گسترش اختلافات مذهبی و قومی صورت می‌گیرد.

به گزارش شبکه ایران به نقل از بیداری اسلامی، شبکه ماهواره‌ای موسوم به اهل بیت که توسط چند طلبه تبعهٔ کشور افغانستان با مدیریت «حسن اللهیاری» اداره می‌شود، بالاخره پس از چند ماه فتنه انگیزی و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی چهره منافقانه خود را با توهین نسبت به ساحت مقدس ولایت افشا کرد.

گردانندگان این شبکه که در ابتدای فعالیت سعی داشتند چهره‌ای علمی و مدافع ارزش‌های مکتب تشییع از خود نشان دهند، موفق به جلب نظر برخی چهره‌های مذهبی شدند تا آنجا که آیت‌الله محقق کابلی بخشی از هزینه‌های مالی این شبکه راتامین می‌نمودند؛ اما پس از چند ماه شبکه با تغییر رویکرد، اقدام به اختلاف افکنی و توهین به مقدسات اهل سنت نمود. پرداختن به مباحث جدلی و توهین به اهل‌سنت حکایت از ورود این شبکه نفوذی به فاز فعالیت‌های تفرقه افکنانه داشت.

با برافتادن نقاب نفاق از عوامل آمریکایی این شبکه که با پوشش دفاع از اهل بیت (ع) به نقش‌آفرینی در جبههٔ تفرقه افکنی در امت اسلامی تلاش می‌کرد، آیت‌الله محقق کابلی با اطلاع از تغییر مشی شبکه کمک‌های خود به این شبکه را قطع کردند و از شیعیان درخواست کردند که از کمک کردن به این شبکه خودداری نمایند و خود نیز بیانیه‌ای را علیه این شبکه منتشر کردند.

«حسن اللهیاری» مدیر این شبکه نفوذی، که به گفته آیت‌الله کابلی از معارف دینی و علوم فقهی بی‌بهره است و صرفا شیوه توهین و افتراء را در برنامه‌های خود اتخاذ می‌نماید، بخاطر اهانت‌های پیاپی به مقدسات اهل سنت و تفرقه افکنی بین مسلمین با مخالفت صریح علمای شیعی روبرو گردید.

از طرفی معاون تلبیغات حوزه علمیه قم نیز در نشستی از افشا شدن اسنادی مبنی بر اینکه این شبکه با کمک آمریکایی‌ها راه‌اندازی شده خبر داد که متن کامل این خبر را در اینجا می‌توانید بخوانید.

چندی پیش نیز دفتر این شبکه که در شهر مقدس قم فعالیت داشت، به ‌دستور دادگاه ویژه روحانیت به اتهام رفتار مغایر با وحدت اسلامی بسته شد. همچنین دو طلبه به نام‌های سید مجید نبوی و هاشم‌زاده در اصفهان به دلیل همکاری با این شبکه ماهواره‌ای بازداشت شدند.

از سوی دیگر، سال‌هاست شبکه ماهواره‌ای «نور»، با سوءاستفاده از احساسات مذهبی اهل‌سنت، با هدف ترویج اندیشه‌های وهابیت با توهین به اعتقادات شیعیان و حتی باورهای اهل‌سنت نقش به سزایی در راستای پروژه اختلاف افکنی دشمنان اسلام داشته است.

گفتنی است در عملیات رسانه‌ای جنگ نرم دشمنان، این مدل شبکه‌ها که در پوشش و استفاده از نام‌های شیعه یا سنی دست به توهین و تخریب طرف مقابل می‌زنند بیشتر با هدف تبلیغ نحله‌های انحرافی، شبهه افکنی و گسترش اختلافات مذهبی و قومی فعالیت می‌کنند.

از مهم‌ترین اقدامات این شبکه‌های اختلاف افکن می‌توان به اقدامات زیر اشاره کرد:

 - جلوگیری از الگوشدن ایران اسلامی برای دیگرکشور‌ها بخصوص کشورهای منطقه

 - به چالش کشیدن ثبات و امنیت اجتماعی اقتصادی وسیاسی درایران

 - تضعیف وحدت ملی به‌خصوص وحدت اقوام ومذاهب درایران

 - گسترش و ترویج تفکرات انحرافی (وهابیت، سلفی‌گری، حجتیه و...) درعرصه دین و باور جوانان

 - گسترش بی‌اعتمادی جامعه نسبت به مسولین

 - تحریک و گسترش برخی تنش‌های قومی

در همین زمینه یک کار‌شناس مسائل استراتژیک، در گفت‌و‌گو با خبرنگار «بیداری اسلامی» ضمن اشاره به حمایت مادی و معنوی آمریکا و انگلیس از این نوع شبکه‌ها، با بیان افزایش تحرکات و فعالیت‌های تخریبی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند بر ضد نظام جمهوری اسلامی پس از بیداری و خیزش اسلامی در کشورهای عربی خاطرنشان کرد: این افزایش فعالیت‌های تخریبی بعد از خیزش امواج بیداری در کشورهای اسلامی، در راستای جلوگیری از الگو شدن انقلاب اسلامی ایران در کشورهای منطقه و اسلامی ارزیابی می‌شود.

یادآور می‌شود در روزهای گذشته یک عضو کمیته دموکراسی پارلمان اروپا در حاشیه آغاز نشست اتحادیه اروپا درباره بررسی آخرین تحولات لیبی، در سخنانی متناقض نگرانی اتحادیه اروپا را از الگو شدن انقلاب ایران در کشورهای عربی که هم اکنون شاهد قیام مردم خود هستند ابراز داشت.

«باتن» که به نمایندگی از انگلیس در پارلمان اروپا حضور داشت افزود: ما نگران الگو شدن ایران در این کشور‌ها هستیم. به بیان دیگر انقلاب ایران ویژگی‌هایی دارد که ممکن است به عنوان الگو در کشورهای عربی که مردم در آن‌ها دست به قیام زده‌اند مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 23 تیر 1390 ساعت 08:34 ب.ظ

امیدوارم که کسی که شبکه ی الله یاری رو گوش نداده و این هرفارو میزنه اگه دروغ میگه اهل بیت ریششو از روی زمین بخشکونه. (نامرد دروغ گو)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد