پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

50 دروغ BBC

برخی معتقدند که بی بی سی زرنگ است، راست می‌گوید؛ اما نه همیشه. به وقت و بزنگاه دروغ می‌گوید و سعی می‌کند زرورق‌پیچش کند تا به استناد همین زرورق و راست‌هایی که مخاطب قبلا از او شنیده است دروغ را باور کند. اما اخبار این رسانه انگلیسی خود می گویند که بی بی سی نه به وقت و نه بزنگاه، بلکه معمولا دروغ می گوید. این که چگونه این کار را می کند نیاز به دقت زیادی دارد، به همین خاطر دروغ هایش را راست می نماید.

این گزارش نشان می دهد که بی بی سی چطور تاریخ را عوض می کند؛ دو ماجرای تاریخی بی ربط را پشت سر هم روایت می کند؛ حرف هایی را جعل می کند؛ دروغ هایی را از زبان کارشناسانش دائما تکرار می کند؛ از جانب دیگران بیانیه صادر می کند؛ هر چیزی را سیاسی می بیند و امنیتی؛ هر خبری که منبعش مقامات رسمی جمهوری اسلامی باشند را زیر سوال می برد، سنگ پراکنان به جمهوری اسلامی را تایید می کند؛ برای رهبرانش خط و نشان می کشد و دست آخر هم مجریانش ژست بی طرفی می گیرند. اینها همه گوشه ای است از رسانه ای که دختران مجرد را مادران داغدار می خواند؛ همکاری با همکارانش تکذیب می کند؛ برای جمهوری اسلامی کلاهک های هسته ای می سازد و آنقدر دروغ می گوید که صدای فعالان بین المللی را هم در می آورد.

گزارش مستند پنجاه دروغ بی بی سی، مشتی بر خروار دروغ هایی انداخته که هر روز از شبکه سلطنتی بی بی سی برای مخاطبینی به نمایش گذاشته می شود که گمان می کنند «بی بی سی گاهی دروغ می گوید». مشتی که تنها گویای تنوع و فراوانی این دروغ هاست.

1. دختر مجردی که در بی بی سی مادر شد؛

گوینده بخش خبری بی بی سی فارسی چهارشنبه 28دسامبر (7دی) گفت: «یکی از "مادرانی" که در اعتراض به بازداشت فرزندان خود، در پارک لاله تهران بست می نشستند، بازداشت شد. "ژیلا کرم زاده" بهمن ماه سال 88 بازداشت و حدود یک ماه زندانی شد و دادگاه بدوی در فروردین ماه او را به چهار سال زندان محکوم کرد.

خانم کرم زاده، زمانی که برای گرفتن گذرنامه به اداره گذرنامه مراجعه کرده بود، دستگیر و برای اجرای محکومیت به زندان منتقل شد.» خدیجه مقدم (فعال فمینیست) که به عنوان مطلع و برای اعلام همبستگی با زن بازداشت شده، با تلویزیون فارسی بی بی سی ارتباط تصویری برقرار کرده بود، سخنان جالب توجهی را بر زبان آورد.

  

وی در معرفی ژیلا کرم زاده عنوان کرد: «دلم می خواهد این را بگویم که ایشان یک شاعر جوان دلسوزی است که حتی ازدواج نکرده و خودش مادر نیست(!) ولی به قدری متعهد است که همه بچه های ایران را فرزند خودش می داند.!!» به نظر می رسد دست اندرکاران بنگاه سخن پراکنی انگلیس، فرصت کافی برای توجیه کردن منبع مطلع خود نداشته اند و فراموش کرده اند اظهارات وی را پیش از مصاحبه، چِک کنند.

2.دروغ بی بی سی درباره نماز میت ناصر حجازی
شبکه خبری بی‌‌بی‌سی فارسی، وابسته به دولت انگلیس در گزارش خبری خود از مراسم تشییع پیکر ناصر حجازی، مدعی شد حجت‌الاسلام حسن خمینی بر پیکر وی نماز میت خوانده است. شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی در گزارش خود، آورده است: "در حضور نام های بزرگ فوتبال ایران، سیدحسن خمینی، نوه آیت الله روح الله خمینی، مراسم نماز میت را در استادیوم آزادی به جای آورد و در حالیکه جمعیت حاضر، یکپارچه نام حجازی را فریاد می کردند، مراسم تشییع ادامه یافت" به گزارش «نسیم»، نماز میت مرحوم ناصر حجازی توسط حجت الاسلام مالک مسئول فرهنگی باشگاه استقلال تهران در ورزشگاه آزادی تهران اقامه شد.

3. اعتراض های لندن و دروغ بزرگ بی بی سی

جرقه اعتراض های گسترده لندن به قتل رسیدن جوان سیاه پوستی بود که این حادثه به سرعت احساسات و عواطف مردم بریتانیا تحریک کرد و در اعتراض به قتل این جوان 29 ساله به خیابان آمدند و طولی نکشید که تقریبا تمامی شهرهای اصلی انگلستان یکپارچه خشم شد. این خبر مهم از سوی شبکه جهانی بی بی سی این طور منعکس شد: «پلیس احتمال می دهد که این فرد در درگیری با یک گروه رقیب محلی کشته شده. به گفته برخی اهالی محل، طی این درگیری سه اتومبیل به تعقیب و گریز پرداختند در حالی که به علت اوضاع نا آرام محله، ظاهرا پلیس برای جلوگیری از این درگیری در محل حضور نداشت.» این جهت گیری بی بی سی ساکنان تاتنهام را خشمگین کرد و اعتراضات موج گسترده تری را به خودگرفت.

تا این که بعد از یک هفته از خشم مردم، بی بی سی حادثه کشته شدن مارک مورگان (Mark Morgan) را با این تیتر «اطلاع‌رسانی در مورد مرگ "مارک دوگان" گمراه‌کننده بود» اصلاح کرد. این رسانه دولتی بااذعان به اینکه مرگ "مورگان" باعث براه افتادن موجی از اعتراضات در محله تاتنهام لندن شد در یک خط توضیح داد :«مارک دوگان 29 ساله بر اثر تیراندازی پلیس کشته شد.»

*خط و نشان بی بی سی

شبکه بی‌بی‌سی فارسی در تاریخ 26 شهریور 90 اقدام به پخش مستندی با عنوان "خط و نشان رهبر" به تهیه کنندگی و روایت گری "بزرگمهر شرف الدین" کرد. بنابر ادعای بی‌بی‌سی این مستند درباره چگونگی رهبر شدن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است. راوی به به صورت کلی هدف از این مستند را معرفی می کند؛ «علی خامنه‌ای چگونه رهبر ایران شد و چگونه رقیبانش را از راه برداشت». پاره ای از ادعاهای دروغ در این مستند بدین شرح است:

4. بی‌بی‌سی در این جمله، رسیدن به مقام ولایت را به عنوان مسابقه قدرت میان مسئولان نظام معرفی می کند و با نادیده گرفتن نقش خبرگان رهبری در انتخاب شخص اصلح برای مقام ولایت، مقام معظم رهبری را به عنوان شخصی نشان می دهد که از ابتدا به دنبال رسیدن به قدرت و حکومت بوده است؛ بی‌بی‌سی فارسی همچنین از واژه "رقیبانش" استفاده می کند و تا انتهای مستند هیچ حرفی از معرفی این رقیبان توهمی به میان نمی آورد.

5. بی بی سی پدر مقام معظم رهبری را شخصی گوشه گیر و جدا از مسائل سیاسی قلمداد می کند و حتی برقراری ارتباط میان مقام معظم رهبری در همان دوران جوانی با رجال سیاسی را بر خلاف خواسته پدرش توصیف می‌کند. حال آن که بنا بر اسناد آیت الله سید جواد خامنه ای ابوی مقام معظم رهبری، از خانواده ای عالم و مجتهد بوده است و همواره با سیاست های دیکتاتوری رضاشاه مخالف بوده و مبارزه می کرده است. مقام معظم رهبری در توصیف ایشان می فرمایند : " پدرم با هر کاری که رضا خان پهلوی کرده بود، مخالف بود؛ از جمله اتحاد و شکل از لحاظ لباس و دوست نمی داشت همان لباسی را که رضا خان به زور می گوید، بپوشد. "

پدر مقام معظم رهبری

6. با توجه به توصیف بزرگمهر، مقام معظم رهبری برای اولین مرتبه و به دلیل فعالیت‌هایش در مسجد کرامت، توسط ساواک دستگیر شده است. ( رهبر انقلاب از سال1350 تا 1353 در مسجد کرامت تدریس دروس اسلامی داشتند. با توجه به اسناد ساواک و خاطرات معظم له، ایشان شش مرتبه توسط نیروهای ساواک دستگیر شده اند که اولین دستگیری ایشان در سال 1341 بوده که از سوی امام خمینی (ره) حامل پیامی برای آیت الله میلانى و علماى خراسان در خصوص چگونگى برنامه هاى تبلیغاتى روحانیون در ماه محرّم و افشاگرى علیه سیاست هاى آمریکایى شاه و اوضاع ایران و حوادث قم بوده است.

7. در این مستند راوی بی بی سی می گوید: "با سرنگونی شاه و پیروزی انقلاب، خامنه ای به تهران می رود"، که باز هم به این اظهار نظر، دروغی تاریخی است؛ برای نقد این دروغ، نیاز به توضیحی اجمالی درباره تشکیل شورای انقلاب است. شورای انقلاب به فرمان امام خمینی (ره) در فرانسه و با فرمان دادن به شهید مطهری تشکیل شد ؛ یعنی شورای انقلاب قبل از ورود امام به ایران و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی تشکیل شده است و امام در فرانسه فرمان تشکیل این شورا را صادر کردند و مقام معظم رهبری یکی از افرادی بودند که توسط امام خمینی (ره) برای این شورا انتخاب شده بودند و بعد از اطلاع از فرمان امام خمینی (ره) توسط شهید مطهری به ایشان و قبل از پیروزی انقلاب، به تهران مراجعت کردند.

8. گوینده در ادامه معرفی مقام معظم رهبری دوستی ایشان با شهید آیت الله بهشتی و حجت الاسلام رفسنجانی را اینگونه توصیف می کند: " دوستی اش با اکبر هاشمی رفسنجانی و آیت الله محمد بهشتی دو چهره کلیدی انقلاب، او را به حلقه آیت الله خمینی نزدیک تر می کند.

" برای رد کردن این دروغ بی بی سی نیازی به توضیح چندانی نیست، در موضوع تشکیل شورای انقلاب به انتخاب مقام معظم رهبری توسط امام خمینی (ره) اشاره شد و در پیامی دیگر از امام خمینی (ره) آشنایی معظم له با امام خمینی (ره) قبل از انقلاب مشخص می شود: اینجانب [امام خمینی ره] که از سال های قبل از انقلاب با جنابعالی [آیت الله خامنه ای] ارتباط نزدیک داشته ام و همان ارتباط بحمدالله تعالی تا کنون باقی است، جنابعالی را یکی از بازوهای توانای جمهوری اسلامی می دانم و شما را چون برادری که آشنا به مسائل فقهی و متعهد به آن هستید و از مبانی فقهی مربوط به ولایت مطلقه فقیه جدا جانبداری می کنید، می دانم و در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید.

9. بنی‌صدر در گفتگو با بی بی سی درباره مقام معظم رهبری و مخالفت با حضور وی در شورای انقلاب می گوید: "در آغاز کارم اغلب نمی‌دونستند اینها عضو شورای انقلابند، وقتی هم دانستند همه تعجب می کردند، که چی مثلا، آدم هایی که نقششون چی بوده در انقلاب، آقای خامنه ای زندان رفته تبعید رفته، همین". این جملات دروغ بنی صدر در حالی از مستند بی بی سی بیان شد که اولا وی، بعد از مقام معظم رهبری و بواسطه تشکیل دولت موقت و به همراه چند نفر دیگرعضو شورای انقلاب شدند. ثانیا، این ادعای بنی صدر که کسی این افراد را نمی شناخت و همه تعجب می کردند، مبهم است و معلوم نیست منظور وی چیست، ولی به نظر می رسد منظور بنی‌صدر، اعضای دولت موقت هستند که بعد از پیروزی انقلاب و با تشکیل دولت موقت وارد شورای انقلاب شدند. ثالثا، اینکه کسی اعضای شورای انقلاب را نمی شناخت ادعای خنده داری به نظر می رسد، زیرا اعضای اولیه شورای انقلاب کسانی همچون آیت الله شهید محمد بهشتی، شهید مطهری، حجت الاسلام هاشمی، آیت الله علی خامنه ای وآیت الله طالقانی و... بوده اند.
بنی صدر همچنین به راحتی سوابق انقلابی مقام معظم رهبری را نادیه گرفته و می‌گوید: آقای خامنه ای زندان رفته تبعید رفته، همین، در حالی که بنی صدر یک روز هم در زندان و یا تبعید به سر نبرده است.

10. در ادامه مستند خط و نشان رهبر، با به تصویر کشیدن قسمت‌هایی از حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق جنگی و عملیاتی، راوی می‌گوید: در روزهایی که نزدیکان آیت‌الله خمینی، هر کدام گوشه‌ای از کشور را در اختیار گرفتن، سهم علی خامنه‌ای وزارت دفاع شده است". این مسئله با واقعیت تاریخی تطابق ندارد زیرا مقام معظم رهبری هیچ‌گاه وزیر دفاع نبوده و حضور در جبهه‌های جنگ بواسطه سرپرستی ایشان بر سپاه پاسدارن، جایگاه نماینده امام در شورای عالی دفاع و علاقه شخصی ایشان برای حضور، جنگیدن و بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی بوده است.

11. در ادامه بی‌بی‌سی با تحریف منابع و تصاویر تاریخی موضوع دیگری را به مخاطب القا می‌کند. راوی بی بی سی می‌گوید: "نماینده‌های حامی ابوالحسن بنی‌صدر در مجلس درباره تلفات کرخه کور، از علی خامنه‌ای توضیح می‌خواهند، آقای خامنه‌ای در پاسخ مدیریت رئیس جمهور بر جنگ را زیر سؤال می‌برد". بی‌بی‌سی بلافاصله بعد از این عبارت، صحنه‌ای را نشان می‌دهد که مقام معظم رهبری در مجلس علیه بنی‌صدر صحبت می‌کند. با کمی دقت به این صحنه متوجه می‌شویم که این فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه رأی عدم کفایت مجلس به بنی‌صدر در تاریخ 31 خرداد 1360 است و نه در پاسخ به سوال نمایندگان حامی بنی‌صدر از رهبر معظم انقلاب و اصولا وجود چنین پرسش و پاسخی جعلی و دروغ است.

12. بی‌بی‌سی درباره عزل بنی‌صدر هیچ اشاره‌ای به اختلافات میان بنی‌صدر با دیگر مسؤلان و حتی عزل بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا توسط امام خمینی در 24 خرداد 1360 ندارد و تنها عامل عزل بنی‌صدر را فرمایشات مقام معظم رهبری توصیف می‌کند، در حالی که رأی به عدم کفایت بنی‌صدر بدون هیچ گونه استیضاحی انجام گرفت و این عدم کفایت 6 روز بعد از عزل بنی‌صدر از سمت فرماندهی کل قوا توسط امام خمینی (ره) بوده است. (بنی‌صدر رد جلسه مجلس شرکت نکرد و عملا استیضاحی صورت نگرفت) راوی بی بی سی با استفاده از سخنان مقام معظم رهبری در همان جلسه 31 خرداد و نشان دادن تصاویر بعدی مجلس عزل بنی‌صدر می‌گوید: "در مجلسی انباشته از اعضای حزب جمهوری اسلامی، این حرف‌ها کبریتی است در انبار باروت، استیضاح رئیس جمهور کلید می‌خورد، اینجا رأی نمایندگان به عدم کفایت بنی‌صدر."

بخشی از فرمایشات حضرت امام در مورد بنی صدر

13. درباره موضوع تحمیلی بودن نخست وزیر از طرف مجلس و امام خمینی (ره)، تحمیلی در دوره اول وجود نداشته و دور اول نخست وزیری میرحسین موسوی با هماهنگی و رضایت مقام معظم رهبری بود و تنها در دور دوم ریاست جمهوری، امام پیشنهاد نخست وزیری میرحسین موسوی را به ایشان دادند.

14. در بخش دیگری از مستند، نوبت به انتخاب مقام مظم رهبری در مجلس خبرگان رهبری می‌رسد: راوی بی بی سی در کنار پخش قسمتی از مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی، می‌گوید:" در مجلس خبرگان رهبری، اکبر هاشمی رفسنجانی نقش اساسی را در رهبر شدن خامنه‌ای بازی می‌کند." این استدلال درباره به رهبری رسیدن مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام هاشمی، کاملا با واقعیت و تاریخ معاصر تفاوت دارد؛ صحبت‌های جناب آقای هاشمی درباره نظر امام خمینی (ره) نسبت به مقام معظم رهبری بعد از انتخاب معظم‌له به عنوان رهبر انقلاب است، یعنی اکثریت خبرگان رهبری با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر بعدی به اجماع رسیدند و آقای هاشمی نیز بعد از انتخاب مقام معظم رهبری در تأیید این انتخاب، خاطره فوق را از امام خمینی (ره) نقل می‌کنند.

15. مستند ساز بی بی سی همچنین شیخ علی تهرانی را به عنوان یکی از اساتید مقام معظم رهبری می‌شمارد که این حرف نیز همچون سایر استدلال‌های بزرگمهر واژه‌ای جز دروغ بر آن نهاده نمی‌شود.

16. بی بی سی در بخش دیگری از مستند خود، به نقل از منتظری انتخاب مقام معظم رهبری را ابتذال مرجعیت شیعه معرفی کرده است، در اینجا یادآوری نامه منتظری به رهبر معظم انقلاب به عنوان انتخاب ایشان از سوی خبرگان رهبری برای اثبات دروغ بودن و تحریف تاریخ از سوی بی‌بی‌سی کمک شایانی می‌کند.

متن پیام آقای منتظری جهت عرض تبریک به مقام معظم رهبری:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید علی خامنه ای رهبر منتخب جمهوری اسلامی ایران دامت برکاته
پس از سلام و تحیت و تسلیت به مناسبت ضایعه جبران ناپذیر و مصیبت عظمای عالم اسلام ، ارتحال روح خدا، پیشوای عالیقدر آزادگان و مستضعفان جهان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران قائد عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ( قدس سره الشریف ) که به همه جهانیان درس فداکاری و مبارزه و قیام در برابر طاغوت ها و مستکبران را آموخت ، از خداوند قادر متعال مسئلت می نمایم جنابعالی را که فردی لایق و متعهد و دلسوز و در دوران مبارزات و انقلاب تجربه ها آموخته و همواره مورد حمایت رهبر بزرگ انقلاب بوده اید در انجام مسئولیت خطیر رهبری که مجلس خبرگان به جنابعالی محول نموده است یاری نماید....
۲۳/۳/۱۳۶۸
حسینعلی منتظری

همان‌طور که دیده می‌شود در این نامه جز تأیید انتخاب شایسته مجلس خبرگان و همچنین تأیید شخصیت مقام معظم رهبری از زبان منتظری، برداشت دیگری نمی‌توان از آن داشت و هیچ عباراتی همچون ابتذال مرجعیت شیعه در این پیام رؤیت نمی‌شود.

17. از دیگر اظهارات مطرح شده در این مستند، اشاره به زمان ریاست جمهوری جناب آقای هاشمی رفسنجانی است، مستندساز بی بی سی می‌گوید: " اولین قربانی اکبر هاشمی رفسنجانی است، دوست دیروز آقای خامنه‌ای و رئیس جمهور آن روز، این‌بار آیت‌الله خامنه‌ای می خواهد به او ثابت کند که ریاست جمهوری در ایران تنها سمتی تشریفاتی است".بزرگمهر در این عبارات ادعا می‌کند که آیت‌الله خامنه‌ای به دنبال نشان دادن تشریفاتی بودن جایگاه ریاست جمهوری است.

با کمی مطالعه در بازنگری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مشخص می‌شود که جایگاهی به عنوان نخست‌وزیری وجود ندارد و تمامی وظایف نخست‌وزیر منتقل به رئیس جمهور می‌شود، یعنی دیگر جایگاه ریاست جمهوری به مانند دهه شصت، از حداقل مدیریت برخوردار نبوده و رئیس جمهور به عنوان رئیس هیئت دولت و قوه مجریه می‌بایست نسبت به مسائل اجرایی کشور نظارت داشته و جوابگو باشد.

18. راوی بی بی سی با اشاره به موضوع استعفای مجلس ششم در سال 1382در ادامه می گوید: "در بیرون از مجلس انتقاد از رهبر بهای سنگین تری دارد. شاید جالب ترین قسمت این مستند استفاده جالب و خنده دار بی بی سی از تصاویر غائله 18 تیر 78 است، از سوی دیگر هیچ غائله ای در سال 82 به دلیل بسته شدن روزنامه در کشور وجود ندارد. اینکه تصاویر پخش شده درباره غائله 18 تیر 78 است، نیاز به اثبات ندارد زیرا در همان صحنه های پخش شده در این مستند تاریخ ضبط فیلم در بالای سمت راست تصویر دقیقا زیر لوگوی بی بی سی وجود دارد "18 تیر 78"، این طنز تصویری بی بی سی یعنی برگشتن از سال 82 و ماجرای استعفا، به تاریخ 78 و ماجرای کوی دانشگاه!!!

• بی بی سی و روایت های دروغینش از دفاع مقدس

19. مستند دو سرباز؛ دروغ پردازی بی بی سی در مورد دفاع مقدس

شبکه تلویزیونی بی بی سی در تاریخ 24سپتامبر (2مهر) همزمان با هفته دفاع مقدس با پخش مستند جنجالی"دوسرباز" که سال گذشته هم به همین مناسبت از بی بی سی پخش شده بود (و مورد نقد صدا و سیما و دیگر رسانه های داخلی قرار گرفت) به تخریب ارزش های انقلاب و دفاع مقدس پرداخت. اما در مستند "دوسرباز" نکات قابل توجه زیادی وجود دارد که تنها یکی از نقدهای جالبی را که سال گذشته در رسانه ها منتشر شد در این قسمت می آوریم: در این مستند «بی بی سی سعی داشت تا به مخاطب القا ‌کند که نبرد هشت ساله ایران با ارتش بعث صدام صرفاً نبرد "صدام" و" امام" است و سراسر شکست است و سرافکندگی. نگارنده قصد دارد در این یادداشت برنامه پخش شده بی بی سی را از نظر صحت و سقم اسنادی و نیز کار رسانه‌ای و عملیات روانی بررسی نماید. راوی بی بی سی در این مستند ادعا می کند یک رزمنده داوطلب ایرانی و یک سرباز عراقی در خلال عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر یکدیگر را ملاقات می کنند و رزمنده ایرانی دلش برای سرباز مجروح عراقی می سوزد و او را از دست تیر خلاص زن های جمهوری اسلامی! (اتهام جدید بی بی سی علیه دفاع مقدس) نجات می دهد و سپس بعد از نزدیک به 30 سال آنها اتفاقی در کشور کانادا! در حالی که جفتشان از تالمات جنگ از نظر روحی بسیار بهم ریخته اند یکدیگر را در یک مرکز روان درمانی ملاقات می کنند و این ملاقات به گوش "ژیار"که او نیز اتفاقی چند کوچه پایین تر است می رسد و اتفاقی به این بزرگی رخ می دهد که این دو باز یکدیگر را می بینند!

20. بی بی سی در این مستند ادعا می کند: «پس از آزادسازی خرمشهر در سال 1361 معادله جنگ به نفع ایران تغییر کرد. در بیشتر جبهه ها نیرو های عراق به پشت مرزهای رسمی دو کشور عقب رانده شدند و"صدام حسین" حاضر به قبول آتش بس شد؛ اما "آیت الله خمینی" این جواب را برای او فرستاد: (قسمتی از سخنرانی امام خمینی در 24 اسفند 1360) به صدام می گویم که من یک راه برای تو سراغ دارم و آن راه انتحار است.» بی بی سی با شیطنت سخنان سال 60 امام را به جای پاسخ به درخواست آتش بی عراق در سال 61 جا زد.

21.در این مستند بی بی سی چنین ادعا می شود که امام خمینی به خاطر خصومت شخصی با صدام جنگ را ادامه داد و آتش بس را نپذیرفت! در حالی که در آن دوران همچنان بخشی از خاک ایران در تصرف نیروهای بعثی صدام بود از اینرو امام خمینی (ره) هر گونه پذیرش آتش بس را رد نمودند.

22. در بخشی از این مستند بی بی سی، ترانس کلارک سفیر سابق انگلیس در بغداد ادعا می کند هر دو رهبر با غرب دشمن بودند. این ادعای کلارک 180 درجه در تقابل با منبع مهمی از تاریخ جنگ قرار دارد. کتاب "ویرانی دروازه شرقی" نوشته "وفیق السامرایی" ژنرال ارشد استخباراتی عراق که رسما در این کتاب عنوان می شود که آمریکایی ها و غربی ها اطلاعات جبهه ایران را به روز به اطلاع عراق می رساندند حتی درحد زدن خاکریز در روزی جدید. (کیهان: 8 مهر 1389)

صدام حسین در حال دست دادن با دونالد رامسفلد فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا

لینک گزارش:
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/172449/از-دختر-مجردی-که-در-bbc-مادر-شد-تا-روایت‌های-دروغین-از-دفاع-مقدس-تصاویر

23. روایت دروغ بی بی سی از دفاع مقدس

بی‌بی‌سی فارسی در روایتی جعلی از دفاع مقدس مدعی آن شد که: اکثر شهدای ایرانی به خاطر حس وطن‌پرستی شهید شدند! خیلی‌ها به خاطر حس کنجکاوی به جبهه ‌رفتند. عده‌ای هم برای فرار از مدرسه، بعضی‌ها هم از سر بیکاری و برای تنوع در زندگی، بعضی‌ها هم به خاطر جوگیری، بعضی‌ها هم برای رسیدن به پست و مقام و دانشگاه و شغل و پول و… البته این وسط یک چند نفری هم با آگاهی و شناخت کامل و در راه خدا و اسلام و قرآن و امام به جبهه رفته بودند که لابد اکثریت نبودند!

این در حالی است که توصیفات رهبر کبیر انقلاب، مقام معظم رهبری، وصیت نامه شهدا و خاطرات و مستندات به یادگار مانده از دفاع مقدس به خوبی نشان می دهد که بر خلاف ادعای بی بی سی فارسی، تمام اقشار حاضر در جبهه های نبرد علیه کفر اعم از پیر و جوان، دانشجو و دانش آموز، کارمند و کارگر تنها با هدف دفاع از اسلام و کشور اسلامی جان بر کف به جبهه های نبرد حق علیه کفر رفتند.

لینک دانلود

24. بی بی سی همکاری با همکار خود را تکذیب کرد؛

بی بی سی فارسی بر موضع تکراری خود یعنی نداشتن خبرنگار در ایران تاکید کرد و گفت: «بی بی سی فارسی با 'حسن فتحی' در تهران به عنوان تحلیلگر مستقل امور ایران مصاحبه کرده است.»

بی بی سی فارسی در تاریخ 14 نوامبر (23 آبان) خبر بازداشت"حسن فتحی" خبرنگار این شبکه را تایید کرد. مجری بی بی سی گفت: «نیروهای امنیتی روز گذشته با مراجعه به خانه "حسن فتحی" (تحلیلگر مستقل در تهران) او را دستگیر و وسایل شخصی اش را نیز ضبط کرده اند. خبرگزاری فارس گزارش داد "حسن فتحی" خبرنگار و همکار بی بی سی است و به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی در مصاحبه با بی بی سی دستگیر شده است.» در پایان این گزارش بی بی سی بر موضع تکراری خود یعنی نداشتن خبرنگار در ایران تاکید کرد و گفت: «بی بی سی فارسی با "حسن فتحی" در تهران به عنوان تحلیل گر مستقل امور ایران مصاحبه کرده است.» این در حالی است که این شبکه به هنگام حضور فتحی در برنامه های خبری از صفت خبرنگار برای او استفاده می کرد. گفتنی است که "حسن فتحی" به عنوان «دبیر سرویس بین‌الملل روزنامه اطلاعات» نیز فعالیت داشته است.

25. بی بی سی و جعل سابقه برای بنی صدر

سایت بی بی سی در مطلبی با عنوان «اولین رئیس‌جمهور ایران در مورد آخرین نخست وزیر مشروطه چه می‌گوید؟» ابوالحسن بنی صدر را به عنوان یکی از نزدیک ترین مشاوران امام خمینی (ره) در پاریس معرفی می‌کند. در حالی که وی تا قبل از پیروزی انقلاب، چهره بنی صدر برای عامه مردم ایران ناشناخته بود، اما وی پس از ورود به ایران، به سخنرانی در دانشگاه ها و تجمعات عمومی پرداخت و سعی کرد خود را به عنوان نظریه پرداز انقلاب مطرح کند.

بنی صدر در سال 1342برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت و در آنجا به عضویت جبهه ملی در اروپا در آمد و به همراه ناصر تکمیل همایون دبیر کنفدراسیون دانشجویان در خارج از کشور، جبهه ملی سوم را تشکیل داد. با بروز نشانه هایی از آغاز نهضت اسلامی، فعالیت های خود را در گروه های اسلام گرا و انقلابی که در فرانسه حضور داشتند، افزایش داد و در گسترش فعالیت انجمن های اسلامی کشور های مختلف اروپا نقش داشت. همچنین در این مدت به تحقیقات و پژوهش های تاریخی و اقتصادی درباره ایران پرداخت . پس از هجرت حضرت امام از نجف به پاریس نیز به نوفل لوشاتو رفت و در 12 بهمن 1357 همراه با حضرت امام به ایران بازگشت.

بنی صدر در حال دست دادن با خانم نماینده آمریکا

*دروغ های ناشیانه بی بی سی فارسی درباره برنامه هسته ای ایران

26. دروغ غنی شده بی بی سی

تلویزیون بی بی سی فارسی وابسته به وزارت امورخارجه انگلیس سخنان روز دوشنبه یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران را تحریف کرد و برای جنجال آفرینی علیه ایران، دروغ ناشیانه ای منتشر کرد. بی بی سی فارسی گزارش داد: «ایران در چند ماه گذشته تاسیسات زیر زمینی تازه ای برای تولید اورانیوم با غنای بیشتر برپا کرده است.» این مطلب دروغ در حالی مطرح می شود که آمانو در بند 28 گزارش خود به شورای حکام آژانس تصریح کرده است: «آژانس تا این تاریخ هیچ اطلاعاتی درباره آغاز احداث تاسیسات جدید غنی سازی در ایران در اختیار ندارد.» بنا بر گزارش آمانو ،«آژانس در انتظار پاسخ ایران به درخواست آژانس برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با اظهاریه های مربوط به احداث 10 مرکز جدید غنی سازی اورانیوم است که به گفته ایران محل احداث پنج مورد از این تاسیسات مشخص شده و قرار بوده کار احداث یکی از آنها تا پایان سال 89 (20 مارس 2011) یا ابتدای سال 90 آغاز شود.»

27. فردو و دروغ بی بی سی

بی بی سی فارسی در بخشی دیگر از گزارش خود برای جنجال آفرینی علیه ایران، موضوع سایت غنی سازی «فردو» را به عنوان مطلبی تازه منتشر کرده است. این در حالی است که ایران در سپتامبر 2009 میلادی یعنی دقیقا دو سال پیش به اطلاع آژانس رسانده که در حال احداث تاسیسات غنی سازی «فردو» در نزدیکی قم است و این مساله به هیچ وجه موضوعی تازه و مربوط به چند ماه گذشته نیست.

28. دروغ هسته ای بی بی سی

بی بی سی فارسی در ادامه گزارش عاری از واقعیت خود نوشت : «در حالی که کشورهای غربی بیش از یک دهه است که نگران برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران هستند، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد ایران در تلاش است تا کلاهک هسته ای بسازد.»! بر اساس گزارش این رسانه انگلیسی، «آمانو می گوید ایران به تکالیفش عمل نکرده است؛ وی تعارف را کنار گذاشته و گفته است ایران احتمالا مخفیانه روی برنامه هسته ای نظامی کار می کند. آمانو گفته که نگران برنامه ایران برای ساخت کلاهک هسته ای است.» این در حالی است که مدیر کل آژانس با وجود اظهارات دوپهلو و منفی در بخشهایی از گزارش خود هیچگاه به صراحت ادعای غیر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را مطرح نکرده است. آمانو روز دوشنبه در آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انژی اتمی در گزارش خود اعلام کرد که آژانس نسبت به احتمال وجود فعالیت های اعلام نشده هسته ای با مداخله سازمان های مرتبط با تشکیلات نظامی از جمله فعالیت های مرتبط با تولید ماده منفجره برای موشک نگرانی دارد. وی تصریح کرد: «آژانس همچنان انحراف نداشتن فعالیت هسته ای اعلام شده از سوی ایران مطابق توافق پادمانی را تایید می کند.»

لینک دانلود فیلم

29. دروغ پردازی بی بی سی برای تولید خبر

در جریان کشته شدن تاثر برانگیز دو توله خرس قهوه ای در کنار مادرشان در کوهستانهای شهرستان سمیرم، شبکه بی بی سی فارسی مصاحبه ای از نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی پخش کرد، اما آنطور که بهروز جعفری به فارس نیوز گفته است، اساسا هیچ کسی که خود را خبرنگار این شبکه معرفی کند با این نماینده مجلس تماس نگرفته بلکه فرد تماس گیرنده خود را خبرنگار یک روزنامه داخلی معرفی کرده است. این نماینده مجلس می گوید: دروغ و خیانت دیگر گزارشگر بی ‌بی ‌سی اعلام آزادی فرد متهم است در حالی که متهم از روز دستگیری بنا به اظهارات دادستان شهرستان در زندان به سر می‌برد و تاکنون هیچ فرد مسئولی از وی دفاع نکرده است.

30. بی‌بی‌سی فارسی و دروغگویی از زبان دانشجویان ایرانی

بی‌بی‌سی فارسی وابسته به رژیم سلطنتی انگلستان، بار دیگر بیانیه‌ای را جعل و آن را به دفتر تحکیم وحدت نسبت داد. بی‌بی‌سی در این بیانیه به نقل از دفتر تحکیم وحدت از فتنه‌گران آمریکایی و صهیونیستی حمایت کرده است. حامد ملاداودی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس‌ ضمن جعلی خواندن این بیانیه تأکید کرده است که دانشجویان به جعلیات بی‌بی‌سی و دیگر رسانه‌های متعلق به فتنه‌گران عادت کرده‌اند و دانشجویان و مردم کشور هیچگاه چنین دروغ‌هایی را از جانب آنان باور نمی‌کنند. ملاداودی به بی‌بی‌سی توصیه کرد که به جای دروغ‌پردازی علیه دانشجویان ایرانی، به فکر دانشجویان مظلوم کشور انگلستان باشد که در برهه‌های مختلف توسط دولت سرکوبگر انگلیس ضرب و شتم می‌شوند. (فارس)

31. مجوز بی بی سی برای فتنه گران

در حالی که وزارت کشور هیچ گونه مجوزی را برای راهپیمایی 25 بهمن 89 فتنه گران صادر نکرده بود، بی بی سی به جعل خبر «صدور مجوز راهپیمایی سکوت 25 بهمن از سوی وزارت کشور» پرداخت .گفتنی است این اقدام در حالی صورت می پذیرد که شب گذشته اردشیر امیرارجمندی مشاور موسوی و رابط نامبرده با صهیونیستها در مصاحبه با بی بی سی فارسی برای اولین بار اظهار امیدواری کرده بود که عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در راهپیمایی فتنه گران شرکت کند. مدیرکل سیاسی وزارت کشور ضمن تکذیب ادعای رسانه‌های بیگانه در خصوص صدور مجوز برای این تجمع تأکید کرد: هرگونه تجمع در روز 25 بهمن فاقد مجوز بوده و نیروهای انتظامی با آن برخورد می کنند.

· پنج دروغ بی بی سی در یک روز

در 10 اسفند ماه 1389 سایت‌های وابسته به لابی صهیونیستی، انگلیس و آمریکا فراخوان به اغتشاش داده بود که این توطئه‌ آنها نیز همانند توطئه‌های پیشین به شکست انجامید. سایت بی‌بی‌سی‌ برخلاف استراتژی خود مبنی بر مخلوط کردن راست و دروغ برای فریب افکار عمومی، پنج دروغ آشکار در یک روز را منتشر کرد که برخی از آنها را برای نمونه در زیر می‌خوانید:

32. دروغ اول بی بی سی: تمامی کلاس‌های دانشگاه تهران تعطیل شده است

این در حالی است که بعد از تماس با روابط عمومی دانشگاه تهران، مطلع شدیم که این خبر هم دروغ است؛ یکی از مسئولان روابط عمومی این دانشگاه گفت: این خبر طبیعی است چندین بار بی‌بی‌سی این خبر را در روزهای مختلف به دروغ اعلام کرده است.

33. دروغ دوم بی بی سی: شاهدان عینی می‌گویند از مغازه داران مناطق مرکزی تهران از جمله از مغازه های اطراف دانشگاه تهران و خیابان کریم خان، خواسته شده تا امروز زودتر محل کسب خود را تعطیل کنند.

در حالی که تا آخرین ساعات روز سه‌شنبه، برخی از مغازه‌های لباس‌فروشی در این خیابان در حال کاسبی بودند و برخی دیگر طبق معمول ساعت 19 الی 20 تعطیل کردند.

34. دروغ سوم بی بی سی: مردم با ایجاد ترافیک مصنوعی در خیابان رسالت تهران، مانع جا به جایی نیروهای ضد شورش شده‌اند.

35. دروغ چهارم بی بی سی: نفربرهای شهری تازه‌ای در تهران مشاهده شده که تا پیش از این دیده نشده بودند.

بی‌بی‌سی در اغتشاش فتنه‎گران در روز 25 بهمن 89 نیز نوشته بود که نفربرها در خیابان‌های تهران مستقر شده‌اند و دوباره می‌گوید این نفربرها را برای اولین بار در شهر دیده است.

36. دروغ پنجم بی بی سی: بنگاه خبرپراکنی دولت بریتانیا به نقل از یک شاهد عینی خیالی نوشت که حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان حدود ساعت 5 بعد از ظهر سوار برتویوتای سفید رنگ در چهار راه وصال بود و از یکی از خیابان‌های فرعی تهران خارج شده است؟

اما دروغ بی بی سی وقتی آشکارتر می شود که اول اینکه اتوموبیل آقای شریعتمداری تویوتا نیست و دوم آنکه ساعت 5 بعد از ظهر، زمان حضور همیشگی وی در تحریریه کیهان است و یکی از خبرنگاران کیهان به فارس گفت که حسین شریعتمداری بعد از ظهر و غروب 10 اسفند کلا در تحریریه کیهان حضور داشته است.

37. بی بی سی و ماموران شهرداری

بی بی سی در بخش اخبار پس از انتخابات خود با انتشار عکسی از ماموران شهرداری، مدعی شد که درگیری های پراکنده ای در سطح خیابان های تهران رخ داده است. به نظر می رسد که احتمالا منظور بی بی سی فارسی از درگیری های پراکنده در تهران (با توجه به تصاویر مرتبط با خبر)، درگیری میان ماموران شهرداری و سطل زباله ای است که در حال افتن از ماشین شهرداری است!!!

38. بی بی سی و دروغ های سبزش

رسانه‌ رژیم سلطنتی انگلیس (بی‌بی‌سی فارسی) که از جمله رسانه‌های اصلی حامی جریان فتنه و اغتشاشات در ایران محسوب می‌شود، طی خبری مدعی شده بود که موسوی و کروبی به همراه همسرانشان به زندان حشمتیه تهران منتقل شده‌اند. این رسانه فتنه‌گر متعلق به سرویس‌های جاسوسی رژیم سلطنتی انگلیس پس از انتشار این خبر دروغ خود، به صورت مکرر و شبانه‌روزی به انتشار تحلیل‌های فتنه‌گران خارج‌نشین در این باره پرداخته و با دستمایه قرار دادن این "دروغ " سعی کرد مردم کشورمان را به آشوب و اغتشاش فرابخواند. بی‌بی‌سی فارسی در همین راستا از حدود ۳ هفته پیش از انتشار این خبر، هر روز به نوعی به بازنشر آن به انحاء مختلف می‌پرداخت و مصاحبه‌ها و اخباری را نیز در این باره منتشر می‌کرد! اما پس از آنکه رسانه استعمار پیر با بی‌اعتنایی محض مردم ایران نسبت به این "دروغ بزرگ " و حتی درخواست‌های مکرر مردم، دانشجویان و مسئولان کشورمان برای برخورد قضایی قاطع با سران فتنه مواجه شد، پس از ۳ هفته‌ دروغگویی مکرر، مجبور شد اعتراف کند که این خبر اساساً دروغ بوده و موسوی و کروبی به زندان حشمتیه منتقل نشده‌اند. (مشرق)

39. دروغ بی بی سی درباره بازداشت سران فتنه

پس از آن که «بی‌بی‌سی» فارسی و صدای آمریکا با انتشار خبر دروغ بازداشت سران فتنه؛ درصدد فضا‌سازی و شیطنت برای دستیابی به اهداف پلید اربابان خویش برآمدند، یک مقام امنیتی این خبر را تکذیب کرد. بنا بر این گزارش، این مقام امنیتی افزود: موسوی و کروبی در منازل خود بوده و محدودیت های ارتباطی آنها برای عدم دسترسی و سوءاستفاده عناصر ضد انقلاب از آنهاست. گفتنی است، یک مقام قضایی در گفت‌و‌گو با فارس، ضمن تکذیب خبر بازداشت موسوی و کروبی، اعلام کرد: این دو در حال حاضر در منازل خود هستند و تنها محدودیت‌هایی در تماس‌های آنان با عناصر مشکوک اعمال شده است. (تابناک)

خیر منتشر شده از سوی سایت بالاترین (سایت حامی جریان فتنه) مبنی بر حضور کروبی در استخر قرق شده آکادمی المپیک، به خوبی گویای کیفیت زندان های جمهوری اسلامی است!!! قرق کردن یه سانس کامل در استخر آکادمی المپیک نشان می دهد تا چه میزان عناصر فتنه تحت فشار و اذیت و آزارند!!!

40. بی بی سی؛ خبرنگار نداریم اما خبر موثق می دهیم!

سایت بی بی سی فارسی روز پنج شنبه 24 آذر (15 دسامبر) نوشت: «سازمان نظارت بر حقوق بشر در سوریه گفته است که در درگیری بین نفرات ارتش سوریه و نظامیانی که در مخالفت با حکومت از ارتش گریخته اند، دست کم بیست و شش تن از نفرات ارتش سوریه کشته شده اند اما در مورد تلفات مخالفان خبری انتشار نیافته است.» به گزارش بی بی سی؛ این درگیری امروز و در ادامه سه روز نبرد بین دو طرف در استان "درعا" روی داد اما از آنجا که دولت سوریه فعالیت خبرنگاران خارجی را ممنوع یا محدود کرده است، امکان بررسی مستقل این گزارش وجود نداشته است.

41. خبر دروغ بی بی سی درباره «بازیگر سینما»

چندی پیش بنگاه خبرپراکنی بی‌بی‌سی فارسی به دروغ ادعا کرد، (ر.پ) که یکی از بازیگران سینما و تئاتر کشور است به دلیل شرکت در اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری به زندان محکوم شده است. اما پی‌گیری‌ها، حاکی از دروغ بودن این خبر دارد و او نه به دلیل شرکت در اعتراضات که به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و در حال حاضر مشغول سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان است. (بولتن نیوز)

42. تایید و انکار بی بی سی به فاصله یک روز

سایت بی بی سی فارسی به نقل از وزارت اطلاعات ایران از تایید بازداشت گروهی در ایران به اتهام همکاری با شبکه بی بی سی فارسی خبر داد. بی بی سی نوشت: «وزارت اطلاعات ایران با انتشار اطلاعیه ای تایید کرد چند نفر را به اتهام همکاری با بی بی سی فارسی بازداشت کرده است». بی بی سی افزود: «در اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات، نام و شمار بازداشت شدگان اعلام نشده است. در این اطلاعیه، اتهام اصلی بازداشت شدگان "تامین نیازمندی های اطلاعاتی سرویس جاسوسی" بریتانیا اعلام شده است».

این سایت در ادامه آورده است: «رسانه های ایران پیشتر گزارش کرده بودند دست کم شش فیلمساز مستند، به اتهام "تهیه فیلم، گزارش و خبر" برای شبکه فارسی بی بی سی بازداشت شده اند، اما سرویس جهانی بی بی سی در واکنش به این خبر، روز دوشنبه 28 شهریور (19 سپتامبر)، با صدور بیانیه ای، ضمن تاکید بر این نکته که خط مشی خبری این رسانه کاملا مستقل از دولت بریتانیاست، اعلام کرد که بی بی سی فارسی کارمندی در ایران ندارد و با هیچ کس نیز در این کشور همکاری نداشته است».

بی بی سی با اشاره به بیانیه وزارت اطلاعات نوشت: «وزارت اطلاعات ایران روز سه شنبه 29 شهریور (20 سپتامبر) در اطلاعیه خود نوشته است: اعضای این شبکه مخفی که تعدادی از آنان ظرف چند روز گذشته بازداشت شده اند، از طریق فعالیت های زیرزمینی و غیرقانونی در قبال دریافت وجوه کلان از مجاری پنهان و با روش های پیچیده پولشویی که معمولا مورد استفاده سرویس های جاسوسی است، ماموریت های ضد ملی محوله از طریق ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلستان موسوم به بی بی سی را دنبال می کردند».

بی بی سی افزود: «وزارت اطلاعات ایران افزوده است که علاوه بر بازداشت شدگان، شمار دیگری از "مواجب بگیران بی بی سی" تحت تعقیب هستند». این سایت در ادامه می نویسد: «محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، نیز روز سه شنبه بازداشت شدگان را به همکاری با بی بی سی برای "براندازی" متهم کرد. آقای حسینی گفته است: در جریان حوادث بعد از انتخابات، شاهد بودیم شبکه بی بی سی فارسی چه فعالیت هایی می کرد و به نوعی فرماندهی اغتشاشات را برعهده داشت».

43. وقتی بی بی سی بیانیه های دروغین منتشر می کند

رسانه های غربی به ویژه بی بی سی در پی خطبه های مهم نماز جمعه رهبر معظم انقلاب (۱۶بهمن۸۹) سعی کردند یکی از بیانیه های اخوان المسلمین مصر را به زعم خود پاسخی به سخنان ایشان بدانند که تاملی در زمان انتشار و مفهوم این بیانیه دروغ بودن اقدام شیطنت آمیز غربیها مشخص می شود. سایت بی بی سی فارسی در خبری مربوط به فرمایشات آیت الله خامنه ای مبنی بر جایگاه اسلام در حرکت انقلابی مصر و شروع آن با شعارهای اسلامی و الله اکبر و تکیه بر قدرت و نفوذ اسلام ادعا کرد که اخوان المسلمین طی بیانیه ای اعلام کرده که "قیام مردم مصر، انقلاب اسلامی نیست.

"سایت بی بی سی ادعا کرده که اخوان المسلمین در بیانیه ای کوتاه خود این موضوع را اعلام کرده و سپس در ادامه خبر آورده است: " این گروه اسلامگرا می گوید که تنها هنگامی آماده مذاکره با دولت مصر است که حسنی مبارک از قدرت کناره گیری کرده باشد." لازم به ذکر می باشد که سایت بی بی سی فارسی زمان نشر این خبر را ظهر جمعه چهارم فوریه 2011 قید کرده است. برای روشن شدن دروغ بی بی سی لازم است نکاتی را در اینجا اشاره کنیم کنیم. 1) در سایت رسمی اخوان المسلمین مصر چنین خبری وجود ندارد. با مراجعه به سایت اخوان متوجه می شویم که بیانیه مذکور در پاسخ به حوادث روز پنج شنبه میدان "التحریر" و اتهام مبارک و عمر سلیمان مبنی بر دست داشتن خارجی ها و نیز تحمیل مسئولیت بر دوش حرکت اسلامی اخوان المسلمین صادر شده و ارتباطی با خطبه های روز جمعه رهبر معظم انقلاب ندارد.2)

زمان انتشار این بیانیه بر روی سایت رسمی اخوان روز پنج شنبه 3 فوریه 2011 ساعت 23 و 59 دقیقه و بعد از سخنان عمر سلیمان و مبارک بوده، در حالی که خطبه های نماز جمعه رهبر انقلاب 4 فوریه 2011 (یعنی یک روز پس از آن) ایراد شده است.3) در بیانیه اخوان المسلمین به هیچ وجه سخنی از مخالفت این حرکت با انقلاب اسلامی و اجرای قوانین اسلامی وجود ندارد و بالعکس صریحا قید شده است: حرکت اخوان المسلمین خواستار دولتی مدنی و دموکراتیک با مرجعیت اسلامی می باشد.4) اخوان المسلمین صریحا وابستگی خود را به عوامل خارجی رد کرده وحرکت خود را حرکتی انقلابی واصیل و دارای پیشینه 80 ساله می داند که هدف آن خدمت به ملت است.5) این بیانیه در پاسخ به اتهامات عمر سلیمان و مبارک مبنی بر وابستگی این حرکت به خارج و مشخصا ایران و نیز تحمیل مسئولیت حوادث خونین میدان التحریر صادر شده و ارتباطی با موضوع خطبه های روز جمعه 4 فوریه 2011 ندارد. 6) در ادامه خبر بی بی سی مبنی بر شرط مخالفان دولت برای گفتگو این حقیقت را آشکار می سازد که این سایت خبری غیر حرفه ای تعمدا و کاملا شیطنت آمیز بیانیه روز پنج شنبه اخوان المسلمین و نفی وابستگی او را به خارج به خطبه های روز جمعه حضرت آیت الله خامنه ای ارتباط داده و چنین وانمود کرده که اخوان المسلمین در پاسخ به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی چنین بیانیه ای را صادر کرده است. (مهر)

44. دروغ‌های بی بی سی دامن فرگوسن را هم گرفته بود

شبکه بی بی سی در سال 2004 به صورت رسمی در تلویزیون و رادیو خبری غیرموثق مبنی بر مشارکت جیسون، پسر الکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد در نقل و انتقالات این تیم منتشر کرد که در پی انتشار این خبر اتهام آمیز، فرگوسن اعلام کرد دیگر هرگز با بی بی سی مصاحبه نخواهد کرد و در این 7 سال بر سر تصمیم خود باقی ماند. باشگاه منچستریونایتد اعلام کرد: نارک تامپسون مدیرکل بی بی سی رسما در ملاقات با فرگوسن به خاطر انتشار این خبر عذرخواهی و رضایت او را جلب کرد. (انتخاب)

45. دروغ های بی بی سی صدای فعالان ضد فقر را هم در آورد

در جریان حملات ناتو به لیبی، تلویزیون دولتی بی‌بی‌سی به خاطر انتشار اخبار دروغ مبنی بر این که ناتو "بمباران بادقت" در لیبی انجام داده است مورد انتقاد قرار گرفت. فعالان حاضر در کنفرانس سالانه "ائتلاف جنگ را متوقف کنید" از جمله خیریه مبارزه با فقر "جنگ علیه فقر" روز شنبه (21 خرداد) بی‌بی‌سی را به خاطر ادعاهای دروغین محکوم کردند. بی‌بی‌سی ادعا کرده که حمله ناتو به لیبی به دلیل استفاده از فن‌آوری نوین نظامی از جان غیرنظامیان محافظت می‌کند. جان هیلاری، مدیر اجرایی "جنگ با فقر" این شبکه تلویزیونی دولت انگلیس را به خاطر پوشش حملات ناتو به‌ویژه حملات هواپیماهای بدون سرنشین کنترل از راه دور امریکا علیه مردم لیبی از اواخر آوریل تاکنون، به باد انتقاد گرفت. یک گزارشگر بی‌بی‌سی در ماه مارس نوشت که "ائتلاف ناتو آشکارا تلاش سختی برای اجتناب از کشتن غیرنظامیان به عمل آورده است."

جان سیمپسون، گزارشگر بی‌بی‌سی گفت: "افسانه قدیمی بمباران دقیق به بیش از یک واقعیت تبدیل شده است." یک گزارشگر دیگر که نماوی از وی به میان نیامده است، نیز نوشت: "هواپیماهای بدون سرنشین، اهداف نظامی در مناطق شهری را راحت‌تر هدف قرار می‌دهند و خطر تلفات غیرنظامی را به حداقل می‌رسانند.

" با این حال جان هیلاری با رد ادعاهای افزایش دقت، آن را "دروغ‌" محض خواند؛ چراکه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان و افغانستان مثال روشنی از کشتار کور مردم است. دیوید کیلکولن و اندرو اگزام، کارشناسان نظامی غربی با انجام تحقیقی در سال 2009 این حقیقت را فاش کردند که بیش از 700 تن در پاکستان در آن سال در حملات هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند و فقط 14 تن از این تعداد از اعضای القاعده بوده و بقیه غیرنظامی بوده‌اند.

مدیر اجرایی "جنگ با فقر" هواپیماهای بدون سرنشین را سلاح‌های کوری که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند دانست. هیلاری گفت: "با این حال بی‌بی‌سی بدون هیچ‌گونه شواهد یا توجیهی از گفتن این که این‌ها ابزار دقیق بمباران هستند ابراز خرسندی می‌کند. ما باید جلوی آن‌ها بایستیم و به دروغ‌های بی‌بی‌سی بگوییم کافیست!" وی افزود: "این بمباران دقیق نیست؛ این بمباران کور با تلفات غیرنظامی زیاد است.

" استفاده از موشک‌های هواپیماهای بدون سرنشین همچنین از سوی فیلیپ آلستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه کشتار خارج از چارچوب قضایی، به عنوان جنایت علیه بشریت توصیف شده است. بنیاد امریکای جدید، یک گروه راست‌گرا که حملات هواپیماهای بدون سرنشین را بررسی می‌کند گزارش داده است که حداقل 2431 تن از سال 2004 تاکنون در پاکستان در بمباران‌های هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند. (پرس تی وی)

46. بی بی سی معترضین انگلیسی را مشتی تبهکار و غارتگر نامید!

همزمان با فراگیر شدن آشوبهای سال 2011 در کشور انگلیس رسانه‌های غربی با اتخاذ رویکردی جهت‌دار سعی در وارونه نشان دادن حقایق اعتراض‌های مردم فقیر در انگلیس شود. شبکه بی‌بی‌سی در میان این رسانه ها پیش قراول حمایت از دولت در مقابل معترضان است و تلاش دارد تا معترضان را عده‌ای اراذل و اوباش نشان دهد که در حال غارت شهر لندن هستند و تیتر "آشوب در لندن " را برای این گزارش انتخاب کرده و تنها تصاویری از سرقت مغازه ها را نشان می دهد.

47. دروغ مضحک کارشناس بی بی سی

با وجود انتشار تصاویر مختلفی از ابعاد چند میلیونی حماسه 9 دی در تهران، عطاءالله مهاجرانی کارشناس تلویزیون بی بی سی فارسی در ادعایی مضحک عنوان کرده است: یک ملت با جمعیتی بیش از سه میلیون نفر از میدان امام حسین تا میدان آزادی به صحنه می آید و اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام می کند سرکوب می شود اما اجتماع ده تا بیست هزار نفر در میدان انقلاب حماسه نهم دی تلقی می شود و شاعران در این باره شعر می گویند.چند روز پس از 9 دی 88 هم میهمان بی بی سی فارسی و مدعی شد: اگه اینا راست میگن و مردم زیادی نهم دی اومدن برا راهپیمایی پس چرا یه بارم با هلیکوپتر ازشون فیلمبرداری نکردن و نشون ندادن! این در حالی بود که بیشترین تصاویر پخش شده از 9 دی در صدا و سیما، صحنه هایی بود که با هلیکوپتر فیلمبرداری شده بود.

48. بی بی سی: سلاح کشتار جمعی در عراق یافت خواهد شد

پس از حمله آمریکا و انگلیس به عراق، بی بی سی در مصاحبه ای با جک استرا، وزیر سابق امور خارجه انگلیس به نقل از وی اعلام کرد که با این که تا کنون در زمینه وجود سلاح کشتار مدرک ملموسی یافت نشده است اما این به آن معنا نیست که اصلا مدرکی وجود ندارد. بی بی سی در این گزارش می افزاید که یک مقام ارشد در دولت آمریکا به یک روزنامه نگار بریتانیایی گفته است که تحقیقات سازمان سیا در مورد تسلحات عراق نشان خواهد داد که بازرسان این سازمان نتواسته اند سلاح یا آزمایشگاه تولید آن را پیدا کنند. اما این منبع در دولت آمریکا همچنین گفته است که شواهدی به دست آمده که صدام حسین به دنبال ایجاد برنامه ای برای ساخت سلاح کشتار جمعی بوده است.

بی بی سی در آن زمان تلاش می نمود تا همگام با سیاست های دولت انگلیس و آمریکا، حمله این دو کشور به عراق را توجیه کند. اما با اشغال عراق از سوی دولت آمریکا و انگلیس، و پیدا نشدن هیچ سلاح کشتار جنگی ای، دروغین بودن اخبار منتشر شده از سوی این رسانه انگلیسی آشکار شد.

49. بی بی سی: ما بیطرف و منصف هستیم!

بی بی سی فارسی هم که از حامیان و جهت دهندگان به آشوب های پس از انتخابات خرداد۸۸ بوده و هنوز هم از حامیان آشکار ضدانقلاب به شمار می رود، در گزارشی نوشته است، ما همواره بر "پایبندی به اساسنامه خبری اش و رعایت بیطرفی، انصاف، استقلال و دقت در خبررسانی" تاکید داشته ایم.

50. سانسور هم نتوانست دروغ بی بی سی فارسی را در تفسیر قرآن درمان کند

Description: سانسور هم نتوانست گاف بی بی سی فارسی را در تفسیر قرآن درمان کند

بی بی سی فارسی در برنامه شصت دقیقه ی ۱۵ تیرماه با تلاش برای سیاسی جلوه داده موضوع و القای اختلاف در کابینه ی دولت ایران می گوید که "بحث بر تفکیک جنسیتی در دانشگاه های ایران به تفکیک عقیده ای در دولت ایران تبدیل شده است."این شبکه در تحریفی آشکار، موضوع اسلامی شدن دانشگاه ها را در ایران را به طرح تفیکیک جنسیتی تقلیل می دهد.

وزیر علوم ایران در دفاع از طرح اسلامی کردن دانشگاه ها و اعلام آمادگی جهت اجرای آن، علی رغم مشقت های پیش رو گفته بود که "از حرکت به سمت اسلامی تر شدن دانشگاه ها عقب نشینی نخواهیم کرد؛ حال هر چه می خواهند جو بسازند. ما با آن آقا بالاسری معامله کرده ایم و او بهترین تاجر است. قائل به این هم نیستیم که آخرت خود را به خاطر دنیای احدی بفروشیم." این گفته ی آقای دانشجو به آیه ی شریفه ۱۱۱ سوره مبارکه توبه (ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة ... فاستبشروا ببیعکم...)و آیات متناظر به آن اشاره دارد که خداوند را بهترین معامله کنندگان می داند.

اما "مجید خیام دار"، گزارشگر با سابقه بی بی سی فارسی و تحریریه ی شبکه در دروغ آشکار، واژه "آقا" را که کنایه از "خدای متعال" بوده است اشاره ای به آیت الله خامنه ای رهبر ایران می داند و می گوید: "کامران دانشجو وزیر علوم ایران گفته که از اسلامی تر شدن دانشگاه ها عقب نخواهیم نشست. چون با آقای بالای سرمان معامله کرده ایم که بهترین تاجر است. اشاره ای به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی که همواره بر اسلامی کردن دانشگاه ها تاکید کرده است."مفتضح تر آنکه همزمان با نقل این جمله از آقای دانشجو، تصویری از آیت الله خامنه ای را به عنوان شاهد سخن خود در ویدئوی گزارش نمایش می دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد