پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

رفع مشکل بوت ویندوز7

سلام! دیشب یه مشکل عجیب ولی تکراری برام پیش اومد. من یه لپ تاپ با مارک msi دارم. این لپ تاپ من این قابلیت رو داره که تمام تنظمات رو به حالتی برگردونه که از کارخونه بوده. مثلا" اگه از این قابلیت استفاده کنی تمام اطلاعات داخل هارد دیسک پاک می شه و حتی پارتیشن بندی هم به همون حالت کارخونه در میاد. برای فعال کردن این قابلیت باید وقتی کامپیوتر در حالت بوت شدنه درست در همون صفحه ای که اگه دکمه Del رو بزنیم به صفحه Setup کامپیوتر وارد می شیم؛ دکمه F3 رو بزنیم. که در این صورت به محیط Msi Recovery وارد می شیم. و معمولا مشکل از همینجا شروع میشه. وقتی سیستم می خواد بوت بشه چنین پیغامی ظاهر میشه:

Loading freeDOS no KERNEL SYS

مشکل اینه که حتی وقتی هنوز برنامه Recovey هیچ کاری انجام نداده از برنامه خارج بشیم با وجود اینکه اطلاعات هارد دیسک صحیح و سالم سر جاشونه ولی دیگه ویندوز بالا نمی یاد.
حتی وقتی با DVD ویندوز بالا می آیم هم نمی تونیم با گزینه های مربوط به تعمیر ویندوز و تعمیر قسمت بوت و... مشکل رو حل کنیم. من توی اینترنت جستجو کردم. بعضی سایت ها استفاده از ابزار bootrec و بعضی دیگه bcdBoot و bcdEdit رو پیشنهاد کرده بودن و تقریبا" توضیحات کاملی هم داده بودن ولی متأسفانه با خطاهایی که در حین کارد بوجود میومد مشکل من رو نمی تونستن حل کنن.
متأسفانه اجازه نصب دوباره ویندوز هم داده نمی شه. کلافه شده بودم چون تقریبا" همه راهها رو رفته بودم ولی همشون بن بست بود. خوشبختانه من این مشکل رو حل کردم.


راه حل مشکل در ادامه مطلب...

مقدمه:
درایوی که ویندوز من داخلش نصبه:  C

مراحل کار:

  1. با DVD ویندوز کامپیوتر رو بوت کنید.
  2. بعد از انتخاب زبان و نوع صفحه کلید دکمه Next را بزنید.
  3. در صفحه بعد گزینه Repair your computer رو بزنید.
  4. در پنجره System Recovery Options گزینه اول یعنی Use recovery tools... رو انتخاب کنید و دکمه Next رو بزنید.
  5. در این پنجره گزینه Command Prompt رو انتخاب کنید.
  6. در پنجره سیاه رنگی که ظاهر می شود. دستور Diskpart را وارد کنید و کلید Enter از صفحه کلید را بزنید.
  7. دستور list disk را وارد کنید تا لیست دیسک های موجود ظاهر شود. با توجه به قسمت Size می توان تشخیص داد که کدام دیسک مربوط به درایوی است که ویندوز در داخل آن نصب شده. مثلا" روی کامپیوتر من دو دیسک پیدا شد که یکی حجم 3822MB داشت و دیگری 465GB که واضح است دیسک 465GB که حجم بیشتری دارد باید مد نظر قرار بگیرد. چون من از حجم اون یکی دیسک فهمیدم که اون دیسک مربوط به فلش مموری ای بود که به سیستم وصله. به شماره دیسک مورد نظر در قسمت ### Disk دقت کنید.
  8. دستور select disk 0 را وارد کنید. عدد صفر آخر دستور نشان دهنده شماره دیسک است.
  9. دستور list volume را وارد کنید تا لیست درایو ها ظاهر شود. همونطور که گفتم ویندوز من توی درایو C هست. پس باید در قسمت Ltr حرف C رو پیدا کنیم و عدد مربوط به اون رو در قسمت ### Volume به خاطر بسپاریم.
  10. دستور select volume 2 رو وارد کنید. عدد 2 عدد درایو ویندوز منه که ممکنه مال شما چیز دیگه ای باشه. این عدد همون عددیه که توی قسمت 9 گفتم اونو به خاطر بسپارید.
  11. دستور list partition را وارد کنید. در لیستی که ظاهر میشه عدد مربوط به پرحجم ترین پارتیشن رو از قسمت ### Partition به خاطر بسپارید.
  12. دستور select partition 4 رو وارد کنید. عدد 4 مربوط به پارتیشن ویندوزی منه و مال شما احتمالا یه چیز دیگه باشه. شما باید عددی که در قسمت 11 به یاد سپردید رو وارد کنید.
  13. دستور active رو وارد. کنید.
  14. خسته نباشید. کار تمام شد. حالا می توانید باخیال راحت DVD ویندوز رو خارج کنید و کامپیوتر خودتونو ریست کنید.

اگه جاییش رو متوجه نشدید در قسمت نظرات همین پست سؤالتون رو مطرح کنید.


منبع: پولپارو

نظرات 7 + ارسال نظر
مجید سه‌شنبه 2 خرداد 1391 ساعت 04:04 ب.ظ

سلام آقای حسینیُ من هم این مشکل برام پیش اومدهُحالا دوتا سوال:
۱- اگه اینکارهارو بکنیم اطلاعات هارد که پاک نمیشه؟
۲- منظورتون از DVD ویندوز چیه؟
باتشکر

سلام آقا مجید!
نه اگه مراحل رو دقیقا همون طوری که گفتم انجام بدید هیچ مشکلی برای اطلاعات روی هارد دیسکتون پیش نمیاد. منظورم از DVD ویندوز همون دیسک DVD هست که باهاش ویندوز رو قبلاً نصب کرده اید. اگه خودتون ویندوز رو نصب نکردین باید این دیسک DVD رو تهیه کنید و مراحلی رو که شرحش گذشت رو به ترتیب و بدون کم و کاست انجام بدید. متشکرم.

parham دوشنبه 24 تیر 1392 ساعت 05:13 ب.ظ

سلام
من از مرحله 9 نتونستم بیشتر جلو برم چون هیچکدوم از درایوام نشون نداد لطفا کمکم کنیین

سلام.
ببخشید که دیر پاسخ دادم. به احتمال خیلی زیاد تا الآن مشکلتون رو حل کرده باشید.
احتمال داره که پارتیشن ها و ولوم های هاردتون از بین رفته باشه. که در اینصورت بایستی از اول پارتیشن بندی کنید و ویندوز رو نصب کنید. (البته این فقط یه احتماله)

مرتضی شنبه 19 بهمن 1392 ساعت 06:37 ب.ظ

سلام
من تمام این مراحل را انجام دادم. ولی درست نشد. ظاهراً بدین سبب است که در قسمتی که درایوها رو نشون می ده. وضعیت درایو را invalid اعلام می کنه. حالا باید چه کر؟
ممنون

محمد جمعه 9 آبان 1393 ساعت 07:33 ق.ظ

فقط میتونم بگم متشکرم از اطلاعات بسیار مفیدتون .
ساعت 4صبح بلاخره نجاتم داد.

hamed دوشنبه 22 تیر 1394 ساعت 07:57 ب.ظ

Raziam azaaaaaaat damet gaaaaarm dashtam ravani mishodam mikhastam laptop o bekoubam divar.dameeet gaaaarm

darius یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 10:44 ب.ظ

من ویندوزم 8.1 هست و مراحل رو مو به مو انجام دادم و مشکلم حل شد البته اون قسمت command prompt رو ی جای دیگه پیداش کردم

خیلی خیلی ممنون خدا خیرت بده.

و ی نکته اون قسمتی که گفتی "شما باید عددی که در قسمت 11 به یاد سپردید رو وارد کنید."

رو حذفش کن آدم رو گیج میکنه همون جا ک گفتی درایوی که بیشترین حجم رو داره درسته.

صالح شنبه 19 آبان 1397 ساعت 06:28 ب.ظ

خیلی خیلی خیلی ممنون از آموزش خوبتون. نمی‌دونستم با این مشکل چیکار کنم. خیلی لطف کردید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد