پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

اعتراف روزنامه ایتالیایی به افزایش قدرت ونفوذ ایران

رهبران ایران وارثان راستین اجداد پارسی خود هستند  

 

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، روزنامه "ایل تمپو" سه شنبه 28 فوریه(9 اسفند) در یادداشتی با عنوان"تلاش برای تسلط بر خلیج فارس"نوشت: «چندی است که نسیم جنگ درخلیج فارس وزیدن گرفته و روز به روز تقویت می شود و لحن کلمات نیز به مراتب ستیزه جویانه تر شده است. معاون فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران تهدید به حملات بازدارنده علیه "کشورهای مستکبر" کرده که منافع حیاتی ایران را به خطر می اندازند. مقامات آمریکایی محتاطانه تر عمل می کنند. ژنرال دمپزی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، اعلام کرد که تلاش ارتش اسرائیل جدا از اینکه از لحاظ فنی بسیار مشکل و نتیجه آن نامعلوم است، پیامدهایی در زمینه ایجاد بی ثباتی در منطقه خواهد داشت. او از نگرانی خود درخصوص ورود آمریکا به این ماجراجویی که کنترلی روی آن وجود ندارد ابراز داشت.»

این روزنامه ایتالیایی اضافه کرد: «مقامات ایرانی نشان داده اند که وارثان راستین اجداد پارسی خود هستند که در واقع درخشان ترین تاریخ را در زمینه تجارت و بازرگانی داشته اند؛ اقدامات جایگزین برای مبارزه طلبی، که به صورت درخواست برای مذاکره نمود پیدا کرده. خونسردی خود را از دست ندهید. استراتژیی که دنبال می کنیم ارتباط تنگاتنگی با رویدادهای سیاسی ایران و شرایط داخل حاکمیت دارد. تمامی ناظران، از جمله اصولگراترین مخالفان حکومت، یک هدف مشترک را دنبال می کنند" بهره برداری از فرصت های فوق العاده ای که بر روی یک سینی نقره ای از سوی ایالات متحده تقدیم جمهوری اسلامی شد؛ نابودی حکومت عراق و تبدیل ایران به قدرت اول در منطقه خلیج فارس. این اقدام آمریکا باعث ایجاد خلاء در قدرت گردید.»
"ایل تمپو" خاطر نشان کرد: «سران جمهوری اسلامی قصد دارند این خلاء را پر کنند و نفوذ خود را در منطقه، احتمالاً از افغانستان گرفته تا مدیترانه غربی و یمن جایی که قبایل شیعه با صنعا به مخالفت برخاسته اند، گسترش دهند. هیچ کس در غرب، به ویژه اتحادیه اروپا، خواستار وقوع جنگ در خلیج فارس نیست. ایران نیز این موضوع را می داند و از آن سود می برد. در اوج نامشخص بودن آنچه روی خواهد داد، یک نکته مشخص است" وقوع یک رویارویی باعث افزایش بی رویه قیمت نفت خواهد شد". تنها اعلام تهران مبنی بر عدم تأمین نفت به چند کشور اروپایی کافی بود تا قیمت هر بشکه به 120 دلار برسد. در صورت بسته شدن تنگه هرمز، حتی به صورت موقت، قیمت نفت دو برابر خواهد شد و این یک ضربه شدید به اقتصاد جهانی، به ویژه بر کشورهای ضعیف تر، خواهد بود. واردکنندگان اصلی نفت ایران در منطقه یورو کشورهایی هستند که مشکلات مالی بیشتری دارند. میزان واردات نفتی ایتالیا و اسپانیا از ایران 14 درصد مصرف شان است، درحالی که یونان 30 درصد از نیاز خود را از ایران تأمین می کند.»
روزنامه "ایل تمپو" در پایان افزود: «ظهور حکومتی طرفدار ایران در بغداد نیز فرصت بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی است.پادشاهی های نفتی عرب نیز در معرض حمله اند و امکان دفاع از خود را ندارند. این کشورها همچنین در برابرحضور اقلیت های بزرگ شیعه بسیار آسیب پذیرند، این جوامع شیعه، علی رغم خصومت دیرینه میان اعراب و پارس ها، به شدت تحت نفوذ جمهوری اسلامی قرار دارند. این موضوع به خوبی در بحرین مشهود است. در نظر این کشورها، هرگونه کمک به جمهوری اسلامی ازسوی ایالات متحده به مثابه خیانت است و اطمینان به حمایت آمریکا را کم رنگ خواهد کرد. دراین صورت امیرنشینان فوج فوج برای مصالحه با جمهوری اسلامی به تهران خواهند آمد. طبقه حاکم بر کشورهای خلیج فارس بیش از هر چیز علاقه مند به حفظ قدرت در کاخ های سلطنتی خود هستند. آنها حتی اگر صرفاً به ضمانت های آمریکا دلخوش کرده باشند، باید برای حفظ و نگهداری این ضمانت ها روابط خود با تهران را بهبود بخشند. بدین ترتیب اقتصاد جهانی تحت کنترل آیت الله های ایران قرار خواهد گرفت. 

 

منبع:  جام نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد