پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

آسیب حضور افراد نفوذی در لباس روحانیت

آیت‌الله مرتضی مقتدایی در جمع کارکنان دادسرای ویژه روحانیت استان قم با اشاره به اهداف تشکیل این دادگاه اظهار داشت:‌ امام خمینی(ره) نسبت به نفوذی‌هایی که وارد حوزه شده و به دنبال ضربه زدن به اسلام و اعتقادات مردم بودند، ابراز نگرانی می‌کردند، از این رو فرمان دادند که این دادگاه تشکیل شود. 

وی با تأکید بر اینکه امام به دنبال مچ‌گیری و اعلام محکومیت‌ها نبود، خاطرنشان کرد: امام راحل با تشکیل این دادگاه به دنبال سالم‌سازی فضای مقدس حوزه بود و بنابراین بودن این دادگاه هشداری برای افرادی است که به دنبال مشکل در حوزه هستند. 

‌مقتدایی به اهتمام امام(ره) مبنی بر تشکیل هرچه سریع‌تر دادگاه روحانیت اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ شورای عالی قضایی، امام (ره) دستور داده بودند مسئله دادگاه روحانیت مشخص و قاضی آن نیز انتخاب شود، این مسئله در شورا بررسی شد، ولی قاضی آن انتخاب نشد؛ در این شرایط، پیش از اینکه جلسه بعدی شورا تشکیل شود، خود امام دو نفر را به عنوان قاضی دادگاه انتخاب کردند. 

به گزارش راسخون به نقل از حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه آسیب کوتاه‌مدت حضور افراد نفوذی در لباس روحانیت، لطمه به آبروی روحانیت است، عنوان داشت: آسیب بلند مدت حضور این افراد که اگر وارد حوزه ‌شوند و شاید به مراتب علمی بالایی نیز برسند، این است که به دنبال تحقق هدف شومی که همان ضربه زدن به اسلام است، هستند.

وی ارشاد متخلفان را یکی از مهم‌‌ترین رویکرد‌‌های دادگاه روحانیت برشمرد و اظهار داشت:‌ مهم‌ترین فعالیت‌ این دادگاه، ارشاد است؛ به گونه‌‌ای که اگر برای طلبه‌ای مسئله‌ای پیش آید و مرتکب تخلفی شود، پس از حضور در دادگاه، در مرحله نخست، هدف اصلاح است؛ حال در صورتی که اصلاح نشد و نیاز به محکومیت پیدا کرد، ‌محکومیتی متناسب برایش اعمال می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت معاونت آمار و بررسی در عرصه نظارت بر عملکرد اخلاقی طلاب اظهار داشت: ممکن است طلبه‌ای در سال‌های نخست طلبگی اشتباهاتی از او سر بزند که در این صورت فرد به معاونت آمار و بررسی معرفی می‌شود، گروهی با حضور اساتید و بزرگان حوزه، آن طلبه را راهنمایی می‌کنند که بیشتر مشکلات در این مرحله برطرف می‌شود و چنانچه اصرار بر تخلف داشته باشد به دادگاه روحانیت معرفی می‌شود. 

مدیر حوزه‌‌های علمیه کشور در ادامه سخنان امیرمؤمنان را بهترین الگو برای بشریت معرفی کرد و بیان داشت: بهترین کسی که از نظر عبادت، امور سیاسی، اعتقادی، ‌اجتماعی و... می‌تواند برای ما الگو باشد، حضرت علی بن ابیطالب (ع) است. 

وی خاطرنشان کرد:‌ در قرآن کریم پیامبر(ص) اسوه حسنه معرفی شده است که خود پیامبر(ص) در سخنانی با عمار، حضرت علی (ع) را الگویی برای مسلمانان قرار می‌‌دهند و به او توصیه می‌کنند در هر مسیری که علی(ع) قدم می‌گذارد، حرکت کند تا به سعادت برسد؛ هرچند تمام مردم خلاف او حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در عبادت پروردگار عاشق بود، گفت: امیرالمؤمنین (ع) خدا را شناخته بود از این رو خدا را عاشقانه می‌پرستید؛ امروز نیز اگر کسی می‌خواهد راه علی(ع) را در عبادت بپیماید، باید پیش از این کار، خداشناسی خود را تکمیل کند، در این شرایط خود به خود به این مسیر کشیده می‌شود. 

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: ‌اگر انسان خدا را این گونه بشناسد که تمام امور به اراده خداست‌ و او بر اساس حکمت و مصلحت کار می‌کند و نسبت به بندگان مهربان است، نه تنها در نماز، بلکه در تمام شئون زندگی خود را در محضر خداوند می‌داند. 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین عبد‌اللهی، دادستان ویژه روحانیت استان قم نیز گزارشی از فعالیت‌های دادسرای ویژه روحانیت ارائه داد.


منبع: راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد