پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

انتقاد نادر طالب زاده به احمدی نژاد

چطور است که "چارلی رز" از سی ان ان در مدت 5 سال 5 بار با احمدی نژاد مصاحبه می‌کند و حتی رییس جمهور با او آنقدر خودمانی می شود که می گوید: "چارلی ما که با هم رفیقیم، سؤال‌های احمقانه نپرس." ولی آیا یک خبرنگار ایرانی می‌تواند با اوباما مصاحبه کند و با او شوخی کند!؟

جهان: نادر طالب‌زاده کارشناس رسانه، فعال فرهنگی و مستندساز در گفت و گویی ضمن انتقاد از رسانه‌ها درباره کوتاهی در رصد اقدامات مشکوک دشمنان ایران، از برخی رفتارهای رئیس جمهور در مصاحبه با شبکه‌های آمریکایی انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، طالب‌زاده در این گفت و گو با اشاره به نشستی که 8 تا 10 دسامبر (2 روز قبل از تاسوعا) در واشنگتن و با موضوع "مقابله با تهدید ایران" برگزار شد گفت: در این نشست 3روزه برای تحلیل ایران، چند سناتور کنگره آمریکا، نمایندگان پارلمان، نمایندگان سیا، کاخ سفید، ژنرال سابق ارتش اسرائیل و نزدیک به 10 نویسنده صهیونیست حضور داشتند؛ از میکل لوین تا افراد دیگر مثل لیبرمن و... که این افراد گروه فشار صهیونیستها بر آمریکا درباره ایران هستند.

وی ادامه داد: اما بزرگترین مسأله این است که هیچ اطلاع‌رسانی درباره این نشست که موضوعش هم ایران بود نشده و این نقص بزرگی است. ما در واشنگتن دفتر داریم، اما نتوانستیم خبر بگیریم و حتی می توانستیم در آن نشست خبرنگار داشته باشیم.

این مستندساز ادامه داد: باید رسانه‌ها این موضوع را رصد می‌کردند، ولی هیچ کدام از رسانه‌ها و افراد دولت، اطلاع‌رسانی نکردند!

وی در پاسخ به این پرسش که تفاوت این نشست با نشست‌های مشابه چه می‌باشد گفت: در این نشست نصف اعضای کنگره و کاخ سفید و پنتاگون و... حضور داشتند و خروجی این جلسه 3 محور بود:

یکی اینکه: گزینه حمله اسرائیل به ایران دروغ است. اسرائیل چند ماه است که ادعای حمله به ایران را کرده، ولی عملاً اتفاقی نیفتاده است.

دوم اینکه: گزینه "حمله آمریکا به ایران روی میز است" هم تهدید توخالی است و مؤثر نیست!

سوم اینکه: مدعی شدند آن چیزی که مهم است تحریم‌هاست، که همزمان با این نشست قصد داشتند تحریم‌ها را افزایش دهند. پس این نشستها، نشستهای معمولی نیستند.

طالب‌زاده با ذکر این نکته که قرار است موضوع برنامه آتی "راز" (روز 5شنبه) به این موضوع اختصاص یابد، ادامه داد: یکی از نتایجی که از این نشست گرفته می‌شود این است که لازم نیست ما در کنگره یا کاخ سفید حضور داشته باشیم، بلکه باید در این نشست‌ها حضور یابیم. چرا که گروهای فشار دست اینهاست و اینها تعیین می‌کنند کجا چه عملی انجام شود. در نتیجه ما باید در این نشست‌ها حضور یابیم و تحلیل نماییم.

این کارشناس رسانه در پاسخ به این سؤال که چرا چنین نشست‌هایی توسط رسانه‌های مختلف داخلی از جمله رسانه ملی مورد تحلیل قرار نگرفته‌اند گفت: رسانه‌ها درگیر مسایل حاشیه‌ای شده‌اند که این موضوع دیده نشد. وی در ادامه گفت: وظیفه رسانه هم ارسال و هم تحلیل خبر می‌باشد. چرا ما نباید بگوییم که در آن نشست چه اتفاقی افتاد؟ ما باید مردم را آگاه کنیم و دنبال شعار دادن نباشیم و دنبال کار جدی باشیم.

طالب‌زاده ادامه داد: ما که یک طرف این نشست‌ها هستیم باید به این نشست‌ها توجه بیشتری داشته باشیم و ببینیم کجاها مأیوس هستند و کجاها ضعف دارند، تزلزل دارند و چه راهکارهایی تعیین می‌کنند و اینکه به چه چیزی امید دارند.

نادر طالب‌زاده همچنین گفت: خیلی راحت خبرنگار پرس تی وی یا خبرنگار صدا و سیما می‌توانست در این نشست حضور پیدا کند و شرایط را رصد کند و حتی با آنها مصاحبه کند.

وی در پاسخ به این سؤال که "سیاستمداران آمریکا بودجه هنگفتی را صرف ساخت فیلمهایی می‌کنند که ایران را تروریست معرفی کنند. در مقابل ما چه کرده‌ایم؟"، گفت: اخیراً در آمریکا فیلمی با موضوع شکنجه ساخته شده است که در این فیلم عنوان می شود که 20 میلیون دلار از طرف ایران برای بمب‌گذاری هسته‌ای در شهرهای مهم آمریکا به تروریستها داده شده، که این شبهه‌ای است که سالهاست روی آن کار کرده‌اند و حالا فیلمش را ساختند. در صورتی که هیچ وقت ایران چنین کاری را انجام نداده و این آن جایی است که باید رسانه نقد کند و نکرده است.

سازنده برنامه "راز" گفت: سالهاست که می گویند ایران اگر هسته‌ای شود در شهرهای امریکا بمب‌گذاری هسته‌ای می‌کند! اینها همان گروه فشاری هستند که این حرفها را می‌زنند. کار اوباما هم نیست، زیرا وقتی که رییس جمهور به اوباما نامه نوشت همین گروه فشار نگذاشت اوباما جواب دهد.

نادر طالب‌زاده در بخش دیگری از این گفت و گو ضمن انتقاد از مصاحبه‌های مکرر رییس جمهور با رسانه‌های آمریکایی گفت: آنها راحت با رییس جمهور ما مصاحبه می‌کنند، ولی ما حتی با آدم رده هفتم وزارت خارجه آمریکا نمی‌توانیم مصاحبه کنیم. چطور است که "چارلی رز" از سی ان ان در مدت 5 سال 5 بار با احمدی‌نژاد مصاحبه می‌کند و حتی رییس جمهور با او آنقدر خودمانی می‌شود که می‌گوید: "چارلی ما که با هم رفیقیم، سؤال‌های احمقانه نپرس." ولی آیا یک خبرنگار ایرانی می‌تواند با اوباما مصاحبه کند و با او شوخی کند!؟

وی افزود: چین سالها امریکا را در این زمینه تحریم کرد. ما سیاست خیلی ضعیفی در این زمینه داشته‌ایم. مثلاً شبکه "پرس تی وی" در واشنگتن دفتر دارد، ولی نمی‌تواند با مسؤولین امریکایی مصاحبه کند و فقط با مردم در خیابان مصاحبه می‌کند! ولی خبرنگار آنها در تهران وقت می‌گیرد و ریاست جمهوری برای مصاحبه به آنها وقت می‌دهد و حتی از رسانه‌های داخلی سریع‌تر وقت مصاحبه می‌دهند!

این کارشناس امور بین‌الملل در این زمینه ادامه داد: بارها این مسأله را به رییس جمهور گفته‌ام و انتقاد من همین است و هیچ توضیحی هم قانع‌کننده نیست. اگر شما پرفسور مولانا را قانع کردید که این کار خوب است، من هم قانع می‌شوم.

وی ادامه داد: این فقط حرف من نیست. خیلی‌های دیگر هم این موضوع را گفته‌اند. اما متأسفانه هر کس هم که در این جایگاه می‌نشیند همین کار را می‌کند.



منبع: http://nadertalebzadeh.blogsky.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
ابوالفضل سه‌شنبه 10 خرداد 1390 ساعت 02:54 ق.ظ http://خودت میدونی

اینم یه نظر خوب...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد