پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد جوانان

جوان؛ مظهر همت وشوق به آرمان ها جوان، مظهر آئینه وار صفا و صمیمیت و همت و شوق به آرمان ها و ایده الها است. ممکن است گذشت سن، بعضی ها را محافظه کار کند، اما موتور حرکت، جوانی است. جوان ما نباید محافظه کار شود. جوان باید آرمانگرا باشد. از آرمان ها کوتاه نیایید. آرمان ها را بخواهید، قله ها را بطلبید تا یقین بکنیم که به نیمه راه لا اقل خواهیم رسید. البته اگر قله را بطلبید، بنده یقین می کنم به خود قله هم خواهید رسید. روحیه آرمانگرایی را که از جمله مصادیق(آن)،تمسک به اصول و مبانی فکر است، از دست ندهید.

جوانان! احساس مسؤولیت جوان باید در درون خود، در دل خود، در وجدان خود احساس کند که نسبت به آینده این کشور، آینده این ملت، آینده این تاریخ مسؤولیت دارد. همین احساس مسؤولیت بود که در دوران دفاع مقدس، اکثر جوان های متعهد را به میدان دفاع کشاند. جوان ها می توانستند توی خانه های خودشان، زیر سایه پدرها و مادرها و ناز و نوازش آن ها بمانند، نه در زمستان ها در کوههای برف آلود و سربه فلک کشیده غرب، نه در تابستان ها در بیابان های تفتیده خوزستان حاضر نشوند و راحت باشند، اما احساس مسؤولیت نگذاشت دنبال راحتی باشند. آنها توی میدان آمدند و نتیجه، یک نتیجه معجزآسا شد. من مشتاقم که جوان های ما قصه جنگ تحمیلی هشت ساله را بدانند که چه بود. این را بارها گفته ایم، افراد هم گفته اند و تشریح کرده اند، اما یک نگاه کلان به این هشت سال، با اطلاع از جزئیاتی که وجود داشته است، خیلی برای برنامه ریزی آینده جوان در روزگار ما مهم است. خوشبختانه کتابهای خوبی هم نوشته شده است. من با این که وقت زیادی ندارم، بسیاری از کتابهایی را که در باب مسائل دفاع مقدس هست، نگاه می کنم، برای خود من مفید است. این کتابها را بخوانید، بدانید، ببینید، شرح حال این جوان های برجسته را بشناسید. تعدادی از این جوان های برجسته میدان جنگ، همان کسانی بودند که در روز سیزده آبان، آن حماسه بزرگ را آفریدند، بعد هم(به )میدان جنگ رفتند. بسیاری از آن ها امروز جزو چهره های ماندگار واقعی تاریخ ما هستند. احساس مسؤولیت، این است. من به جوانها می گویم:تحصیل، تهذیب، ورزش. تحصیل کنید، یعنی نیروی خرد، فکر، مغز، علم در شما تقویت شود. از لحاظ علمی خودتان را تقویت کنید، پیش ببرید، نه فقط برای این که حرف شما در دیگری اثر کند، برای این که شما می خواهید یک ستونی باشید که این بنای عظیم، این کاخ مجلل- کاخ مدنیت و پیشرفت ملت ایران - روی این ستونها سرپا بایستد و بنا شود. در کنار تحصیل، تهذیب باشد. دلهای شما جوانها نورانی است، فطرت الهی در شماها زنده و درخشان است. امروز شما خودتان را به کارهای نیک، خلق نیک، رفتار نیک اگر وادار کنید و عادت بدهید، هویت انسانی شما همین جور شکل می گیرد و تا آخر عمر این دستاورد با شما خواهد ماند، به خصوص در این مقطع سنی شماها که یک مقطع زرین است، یک مقطع طلایی است. در این مقطع خیلی کارهای بزرگ می شود روی شخصیت خود انجام داد؛ خودسازی. ارتباطتان را با خدا قوی کنید. در مسائل دینی برنقاط عقلانی و ظریف بپردازید و آنها را از استادان ماهرش فرا بگیرید. دین، عواطف هم دارد، لکن این عواطف به معنویات عمیق، به فکر عمیق تکیه دارد، این فکر را باید آموخت و با مبانی دینی آشنا شد و براساس آن، روی شخصیت خود، روی دل خود اثر گذاشت. روی دل خودتان باید اثر بگذارید. ما باید دل خودمان را خیلی اوقا ت مخاطب قرار بدهیم. 
تهذیب شامل رفتارها هم می شود؛ رفتار با پدر و مادر. پدر و مادرهایتان را هم دوست بدارید و هم این دوستی را به آنها ابراز کنید، هم احترامشان کنید، هم اطاعتشان کنید، داخل محیط خانه، اخلاق شما، رفتار شما می تواند یک خانواده را بسازد. یک جوان گاهی در یک خانواده، پدر، مادر، برادران، خواهران را تحت تأثیر قرار می دهد. یک جوان مؤمن و مهذب داخل خانواده، مثل یک چراغ، محیط خانواده را روش می کند و برادرها، خواهرها از او فرا می گیرند، در داخل محله، درداخل محیط زندگی، در داخل محیط کار .
جوانان! تدین و استحکام بنیه دینی یک عنصر(ی) که با جوانها باید در میان گذاشت، مسأله تدین است. جوانهای عزیز! تدین، رعایت دینی، در حد وسع و امکان، این مایه توجهات الهی است، مایه توفیقات انسانی است، مایه پیشرفت است، این را دست کم نگیرید. من می خواهم بگویم شما اگر فلان فرمول ریاضی یا فلان عنصر شیمیایی یا فلان اختراع را به وجود می آورید یا کشف می کنید و پیدا می کنید و حل می کنید، در همان حال توجه تان به خدا، به شما کمک خواهد کرد. اولا خدای متعال شما را مدد می کند، کارها دست خدا است. نقش معنویت را دست کم نباید گرفت. با توجه به خدا و تقرب به خدا،با توسل به دامان قدس الهی و ذیل عنایت الهی می توان خیلی کارهای دشوار را انجام داد. شماها جوانید، شما با ما فرق دارید، این را به شما بگویم، شما خیلی از این جهت جلوتر از ما هستید. دلهای شما پاک، نورانی،بی تعلق، بی آلایش ، مثل یک آئینه روشن ، بلافاصله نور را منعکس می کند، آلوده نشده اید، این را قدر بدانید. با خدای متعال رابطه برقرار کنید. با نماز، با نافله، با تلاوت قرآن، با دعا، با صحیفه سجادیه. این صحیفه سجادیه پر از معارف دینی است. با این کار، بنیه دینی و انقلابی خودتان را هم محکم می کنید. جوان ما اگر بنیه دینی ا ش مستحکم باشد، خیلی از این کسانی که مشغول تلاشند برای منحرف کردن ذهنها به ستمهای گوناگون، وقتی دیدند جوان ما محکم است، کنار می کشند. این استحکام بنیه اعتقادی با همین توجه ها، با همین تضرع، توسل به پروردگار، در همین دعاهای صحیفه سجادیه به دست می آید. این دعاها فقط"یا رب یا رب" گفتن نیست، لبریز از معارف اسلامی است که اعتقاد انسان را عمیق می کند. تلاوت قرآن هم همین طور، خود نماز هم همین طور. به هر حال، این توصیه من به همه شما جوانان است 
منفعل نشدن از جنگ روانی دشمنامروز(دشمنان)جنگ سرد و جنگ روانی را با شکلهای مختلفی انجام می دهند. می خواهند به ملت ایران و به جوان ایرانی بباورانندکه شما نمی توانید بدون ارتباط و اتصال با قدرتهای سلطه گر به جایی برسید. این خطر بزرگی است که امام(ره) به آن توجه داده اند. آنها پیشرفتهای عظیم ملت را انکار می کنند. انقلاب در طول این سی سال از موانع بسیاری گذشته است. در تاریخ انقلابها که انسان نگاه می کند، این همه موانع در راه یک ملت و یک انقلاب بسیار به ندرت دیده می شود و انقلابها معمولا پشت این موانع می مانند و خود را تسلیم دشمن می کنند،(اما انقلاب ما)با این همه تهدید، با تحریم، با انواع و اقسام دشمنی ها و حیله ها، و کارشکنیها توانسته است پیش برود، قله ها را فتح کند، همچنان چشم به قلعه های بالاتری دارد و همچنان با قدرت پیش می رود. می خواهند این انگیزه را از ملت ایران بگیرند. من به جوانان عزیزمان، جوانان دانشگاهی، جوانان حوزوی، جوانان فعال در صحنه صنعت یا کشاورزی یا علم یا هنر عرض می کنم: شما در نیمه راه هستید و آنچه از راه گذرانیده اید، با مشکلات بسیار بزرگی مواجه بوده است، اما توانسته اید. آن نیمه دیگر راه و آن بخش باقیمانده راه را- که دشمن می خواهند نگذارد شما آن نیمه اصلی، نیمه آخر را طی کنید و به قله ها برسید- با عزم راسخ می توانید دنبال کنید، شما می توانید، همچنان که ثابت کرده اید که می توانید.
 

منبع: دنیای زنان 63

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد