پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

مباحث حقوقی در بزرگترین آیه قرآن

رئیس ستاد اقامه نماز در جمع کارآموزان وکالت گفت: در قرآن کریم نسبت به حقوق انسان‌ها توجه زیاد شده است؛ لذا آیه 282 سوره بقره که بزرگترین آیه قرآن است، ناظر به مباحث حقوقی است.

رئیس ستاد اقامه نماز در جمع کارآموزان وکالت گفت: در قرآن کریم نسبت به حقوق انسان‌ها توجه زیاد شده است؛ لذا آیه 282 سوره بقره که بزرگترین آیه قرآن است، ناظر به مباحث حقوقی است.

به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسن قرائتی دیروز، چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه، در همایش سراسری اخلاق وکالت که در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، گفت: انسان‌هایی که حقایق را کتمان می‌کنند، عذاب الهی در انتظار آنها است؛ این گونه افراد جزء وسواس‌الخناس هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز با ذکر این نکته که کانون وکلا نبابد نسبت به محرومین بی‌تفاوت باشد، افزود: آیا این کانون در قبال حوادث منطقه بیانیه‌ای صادر کرده است و اگر این کار ار انجام داده به وظیفه خود عمل کرده است.

قرائتی با ذکر این نکته که حرفه وکالت تجارت نیست، گفت: وکالت یعنی کمک مظلوم، در ابتدا باید بنده خدا باشیم بعد وکالت مردم را انجام دهیم، اگر وکالت سالم باشد آفت دستگاه قضایی کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه حکومت اسلامی برای احقاق حق ایجاد شده است، افزود: حضرت علی(ع) حکومت را از عطسه یک بز بی‌ارزشتر می‌داند مگر اینکه حقی را برپا کند.

قرائتی با ذکر این نکته که گاهی یک زن می‌تواند امام همه مردم باشد، افزود: این زن مومنه حکومت فرعون را رها کرد و گفت می‌خواهم از دست فرعون نجات پیدا کنم، در واقع این زن تلاش کرد تا جذب فرعون نشود، ما امروز چقدر تلاش می‌کنیم تا جذب پست و مقام نشویم.

 

رئیس سابق نهضت سوادآموزی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: وکلا نباید با تغییر قاضی، تغییر شعبه و یا تغییر ساعت سعی در حق‌دار بودن موکل خود کنند. وکیلی که حق‌الوکاله‌ای می‌گیرد باید بتواند در نماز جمعه به تمامی مسلمانان بگوید من از موکل خود این مقدار حق‌الوکاله گرفته‌ام.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به فعالیت پزشکان بدون مرز اظهار کرد: خیلی ارزشمند است که ما حقوقدانان بدون مرز داشته باشیم و در این راه بدون چشم داشت مالی از حق مظلومان نیازمند دفاع کنند.

قرائتی با اشاره به شغل وکالت افزود: یک از مشکلات دستگاه قضایی اطاله دادرسی است، وکلا نباید دادرسی را طولانی کنند و به گمان تکیه کنند، وکلا باید در کشف حقیقت تلاش کنند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که در مورد حضرت یوسف آمده است، اظهار کرد: در سوره یوسف کشف حقیقت حرف نخست را می‌زند تا بی‌گناهی یوسف ثابت شود، در قرآن نشانه بیگناهی یوسف پاره شدن پیراهن این پیامبر از پشت سر توسط زلیخا اثبات شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: وکلا نباید رحم بدون دلیل داشته باشند، همچنین باید بتوانند در کار خود اطلاعات دقیقی داشته باشند و هیچ‌گاه خود را فارغ‌التحصیل ندانند.

قرائتی اظهار کرد: وکلا نباید برای پول وکالت کنند، امدادهای غیبی را در حرفه خود در نظر داشته باشند، اگر این به این یقین برسند خداوند قدرت تشخیص حق از باطل را به آنها خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه باید در صدا و سیما وکلا نمود داشته باشند، گفت: وکلا باید دنیا را تکان بدهند، همانطور که امام خمینی(ره) فریاد روحانیت را به دنیا رساند. جمهوری اسلامی هم باید در بحث وکالت در تمام دنیا فریاد بزند زیرا ما از وکلای خدایی و قانونمدار برخوردار هستیم.

قرائتی با بیان اینکه کمک رایگان به مردم ارزشمند است، افزود: حضور در مسجد برای ارشاد حقوقی مردم یکی ازاین اعمال ارزشمند است، خداوند جبار است و این تلاش‌ها را جبران می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: وکلا باید بتوانند در محیط‌های خصوصی امر به معروف و نهی از منکر کنند، گاهی می‌توانند کارهایی بکنند که حتی یک امام جماعت نیز نمی‌تواند انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه وکلا خاطرات خود را بنویسند، افزود: نوشتن خاطرات و تجربیات تلخ و شیرین به صورت کتاب می‌تواند به نوعی معاضدت قضایی محسوب شود و حتی این خاطرات می‌تواند در تولید فیلم به کار آید.

قرائتی با اشاره به ضرورت حفظ ظاهر اسلامی در وکلا گفت: وکلا باید ظاهری مناسب داشته باشند به عنوان مثال صورت خود را با تیغ نزنند، چون حرام است و یا از کراوات که بی‌خاصیت‌ترین پوشش جهان است استفاده نکنند. 
 

منبع: راسخون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد