پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه
پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

پشت پرده شبکه اهل بیت؟!!!

فرهنگی مذهبی- نیازمندی ها - یارانه - و خیلی چیزای جالب دیگه

فدک، واقعیت یا افسانه؟ (4)

دو آیه فوق الذکر خاطر نشان می سازد که آنچه بدون جنگ و جهاد به دست آید به خدا و رسول تعلّق دارد و سایر مسلمانان در آن حقّی ندارند. و آنگاه که در دست پیامبر قرار گرفت، آن حضرت به عنوان ولّی امر مسلمین در مصارفی که صلاح دین و مسلمین است خرج می کند و آن را ذخیره ثروتمندان نمی سازد.

این مصارف به بیان آیه، عبارتند از: راه خدا و ترویج و تقویت دین و اهداف مقّدس رسالت نبوی، خویشاوندان پیامبر و ایتام و مستمندان و در راه ماندگان و به طور کلّی در جهت مصلحت دین و مسلمین.
و هر گاه پیامبر از میان مردم رخت بربندد، زمام چنین اموالی در دست جانشین به حقّ او، امام عادل خواهد بود که از قبل تعیین شده است که او نیز در همان مصارف مذکور خرج و صرف خواهد کرد.
حضرت امام رضا علیه السلام می‏فرماید: هنگامی که آیه آت ذالقربی حقه؛ حق نزدیکان خود را بده نازل شد،
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: فاطمه را به سوی من بخوانید. حضرت فاطمه (علیهاسلام) را خبر کردند،رسول خدا فرمود: «ای فاطمه! فدک از جمله اموال و غنائمی است که برای فتح آن مسلمانان اسب و شتری نتاخته‏اند.و هی لی خالصه دون المسلمین « و آن تنها در اختیار من است و مسلمانان در آن حقی ندارند» خداوند تبارک و تعالی به من امر فرمود که حق نزدیکانم را بدهم. من این فدک را به تو دادم. آن را تصرف کن برای خودت و فرزندان. »
و این خود گواه ودلیل روشنی برای مالکیت اهل البیت بر فدک است در ادامه به بخل وکینه دیرینه ابوبکر و عمر نسبت به اهل البیت و چگونگی غصب آن و دلایل اهمیت فدک در نظر حضرت زهرا می پردازم. 

 

ادامه دارد... 

 

منبع: http://www.ghadir.ca/

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 28 اردیبهشت 1390 ساعت 10:48 ب.ظ http://eyrozeghar.blogsky.com/

سلام دوست خوبم
راسشو بخوای بخاطر اسمی که رو وبلاگ گذاشتی اولش فکر کردم که این وبلاگو برای تبلیغ علیه اهل بیت ساختی خیلی ناراحت شدم و میخواستم گزارش کنم به مدیران سایت که وبلاگتو مسدود کنن
از اینکه می بینم یرای دفاع از اهل بیت و علی الخصوص دفاع از حق بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره این وبلاگو ساختی خیلی خوشحال شدم و وبلاگتو ذخیره کردم که ازش بهره مند بشم انشاالله خدا ازت راضی باشه

خواهش می کنم. نظر لطفتون رو می رسونه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد